Małpki opuszczone przez matki cierpią przez całe życie
Jaki ma wpływ rozstanie na życie małych rezusów?
Małpy z gatunku rezusa odłączone od matek po urodzeniu mogą przypłacić rozstanie długotrwałym uczuciem niepokoju i aspołecznymi zachowaniami – wynika z badania przeprowadzonego w Chinach.
Agresywne biedronki z Chin polubiły polskie miasta
Azjatyckie biedronki polubiły nasze miasta
Mimo, iż naturalnym siedliskiem biedronki azjatyckiej są tereny wschodniej i środkowej Azji, to owady te na dobre zadomowiły się w polskich miastach, wypierając rodzime biedronki. Dlaczego biedronki azjatyckie, tak natarczywie próbują przedostać się do naszych mieszkań?
Skąd właściwie pochodzi pies?
To co wiemy na pewno, to to, że pies jest pierwszym udomowionym zwierzęciem. Wiemy tez na pewno, że pies pochodzi od wilka, co zostało udokumentowane badaniami genetycznymi i morfologicznymi. Ale nadal naukowcy spierają się skąd tak naprawdę pochodzi pies.
Kwezal –  święty ptak Majów i Azteków
Kwezal – święty ptak Majów i Azteków
Oszałamiająco piękne, połyskliwe pióra samca kwezala herbowego wystają daleko poza gniazdo, które zbudował ze swoją samicą w dziupli wydrążonej w pniu drzewa w Gwatemali. Zapierający dech w piersiach widok tego czczonego, ale zagrożonego wymarciem ptaka stał się coraz rzadszy
Zaskroniec zwyczajny – nasz pospolity wąż polski
Zaskroniec zwyczajny jest najpospolitszym wężem występującym w Polsce. Dlatego wygrzewające się w porannym słońcu zaskrońce nie powinny zdziwić osoby odwiedzające las. Jak rozpoznać zaskrońca? Czy te objęte ochroną gatunkową węże są groźne dla człowieka?
Bolą Cię plecy? Masz wiele wspólnego z szympansem
Osoby, które często cierpią na ból pleców i mają problem z wypadającym dyskiem mogą mieć więcej wspólnego z szympansami, niż osoby, które takich problemów nie mają – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma  „BMC Evolutionary Biology”
Sympatyczny jak manat
Manat (Trichechus Manaus) jest przybrzeżnym roślinożercą. Ma oblicze, które może pokochać tylko matka albo inny manat: tępa morda z nozdrzami na pękatym łbie, o połowę za małym dla tego trzymetrowego zwierzęcia. Chociaż nie należy do urodziwych, jest istotą zadziwiająco łagodną, która nie ...
Gąsienice, które jedzą plastik
Okazuje się, że w rozwiązywaniu problemu plastikowych odpadów może pomóc nam sama natura. Niedawno bowiem dokonano sensacyjnego odkrycia, które świadczy o tym, że gąsienice mola woskowego, które na co dzień zajadają się plastrami miodu, potrafią trawić również plastik!
Krokodyle też śpią połową mózgu
Drzemiące krokodyle mają oko na zagrożenie. Dosłownie, bo gady te mogą spać z jednym okiem otwartym – wynika z badań australijskich naukowców. Tym samym krokodyle dołączyły do grupy zwierząt, u których podczas snu połowa mózgu zawsze pozostaje aktywna. Pozostaje pytanie – po co?
Uwaga! W Odrze mieszkają egzotyczne krewetki