W Hiszpanii powstanie eko-miasto
Już niebawem w hiszpańskiej miejscowości Logroño rozpocznie się budowa samowystarczalnego, ekologicznego miasteczka. Projekt przewiduje budowę 3 tysięcy domów socjalnych i usługowych, które zajmą zaledwie 10% działki. Resztę stanowić będą tereny zielone i naturalne "elektrownie".
Robert De Niro przyłapany
W londyńskich restauracjach Nobu (sieć należy do Roberta de Niro) serwuje się gatunek ryby zagrożony wyginięciem. Proceder, za pomocą badań DNA, zdemaskowali aktywiści Greenpeace.
Technologia jądrowa na Księżycu
NASA prowadzi zaawansowane badania nad energią słoneczną. W niedalekiej przyszłości będzie możliwe przesyłanie jej ze sztucznego satelity na Ziemię! Postęp w tej dziedzinie jest imponujący. A jednak naukowcy z NASA twierdzą, że misja na Marsa musi być zasilana energią jądrową.
Najtańszy samochód świata!
Maleją szanse, by najtańszy samochód świata Tata-Nano pojawił się na rynku już w październiku. W wyniku protestów rolników z Bengalu od ponad miesiąca wstrzymane są prace przy budowie kompleksu fabryk mających wytwarzać ten pojazd.
Pogoda z multimedialnego kiosku
Prognozę pogody dla Podhala i Tatr na kolejne cztery dni można od czwartku uzyskać w multimedialnym kiosku Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, który został otwarty w Zakopanem.
W Keni spadł śnieg
Śnieg, który spadł w środę niespodziewanie w środkowej Kenii, wzbudził ogromne zainteresowanie mieszkańców, którzy po raz pierwszy zobaczyli to zjawisko "na żywo".
Wirus komputerowy w kosmosie
Pomyłki zdarzają się najlepszym, nawet specjalistom z NASA. Amerykańscy naukowcy przyznali, że przypadkowo wpuścili pospolity komputerowy wirus na Międzynarodową Stację Kosmiczną.
Lodówka przyszłości
Lodówki, chłodzące dzięki cienkim warstwom polimeru mogłyby dokonać przewrotu w przechowywaniu żywności - i nie tylko.
Czy można jeść ryby z Wisły?
Czy rybę złowioną w przepływającej przez Warszawę Wiśle można zjeść? Jaki jest stan naszych rzek - czy stają się czystsze? DZIENNIK postanowił przeprowadzić eksperyment: w centrum stolicy złapał trzy ryby i oddał je do laboratorium na badanie.