Jedno pisklę, dwie mamusie
Z braku samców, nie spokrewnione ze sobą samice albatrosa ciemnolicego (Phoebastria immutabilis) łączą się w pary, by wspólnie wychowywać pisklę jednej z nich - informuje pismo "Biology Letters".
Twarz mężczyzny przystosowana do bicia?
Silna i wyraźnie zarysowana szczęka u mężczyzn, to pozostałość po przodkach, którzy w ten sposób bronili się przed ciosami w głowę – wynika z badan opublikowanych na łamach czasopisma „Biological Reviews”
Przyszłość należy do szczurów
Dlaczego komunikacja z psem bywa niezwykle owocna?
Psy potrafią odczytywać nasze humory
Psy odbierają i przetwarzają dźwięki w tym samym rejonie mózgu co ludzie. Może to oznaczać, że u tych zwierząt działa mechanizm odczytywania emocji i intencji podobny do ludzkiego – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „Current Biology”.
Czym dokarmiać ptaki? Na pewno nie chlebem
Czym dokarmiać ptaki? Tylko nie chlebem
Dokarmianie ptaków w mieście, to dość powszechne zjawisko. Jednak, to z pozoru niewinne hobby może być bardzo groźne. Karmienie ptaków chlebem szkodzi nie tylko ptakom, ale całym ekosystemom. – alarmują eksperci z „The Canal and River Trust”.
Jaką funkcję spełnia u słoni trąba?
Po co słoniowi trąba?
Słoń nie dość, że jest największym zwierzęciem lądowym, to może poszczycić się najlepszym zmysłem węchu, jaki kiedykolwiek zaobserwowano u pojedynczego gatunku. – wynika na najnowszych badań japońskich naukowców.
Jak wygląda najstarszy praprzodek człowieka?
Stworzenie, które może przypominać projekt postaci z wczesnych filmów Tima Burtona to, zdaniem naukowców, wspólny praprzodek wszystkich kręgowców i – być może - również nas!
Co zawdzięczamy sępom?
Nie jest tak sympatyczny i słodki jak miś koala czy panda. Wręcz przeciwnie – fakt żywienia się padliną, czyli rozkładającymi się zwierzętami budzi często u nas odrazę.  Dziś sępom grozi wymarcie, głównie z winy człowieka. Dlaczego warto chronić te duże padlinożerne ptaki?
Leonidy na listopadowym niebie
Na listopadowym niebie rozbłysną Leonidy
W najbliższych dniach swoje maksimum aktywności osiągają Leonidy – jeden z najciekawszych rojów meteorów listopadowego nieba. Te meteory tworzą najszybszy znany rój − prędkość leonidów może sięgać nawet do 72 km/s.
Zamiłowanie do spania zapisane w genach
Osoby, które lubią sobie pospać mogą mieć do tego genetyczne predyspozycje – czytamy na łamach pisma „Molecular Psychiatry”.