Czy za 2 lata na Ziemię powrócą mamuty?

Piątek 24.03.2017
pixabay.com pixabay.com

Genetycy z Uniwersytetu Harvarda zapowiedzieli, że w ciągu dwóch lat przywrócą do życia na Ziemi pierwszego mamuta. Czy ten ambitny, acz nieco „szalony” projekt rzeczywiście się powiedzie?

Prehistoryczne zwierzę, które miałoby na nowo stąpać po naszej planecie nie byłoby jednak w 100% genetycznie tożsame z mamutami, które wyginęły dawno temu. Zgodnie z projektem badawczym, ogromny ssak będzie hybrydą: pół mamutem, pół słoniem

Aby stworzyć „współczesnego” mamuta, zespół naukowców planuje umieścić w sztucznym łonie zarodek słonia indyjskiego zawierający konkretne geny mamuta. Zgodnie z badaniami laboratoryjnymi, komórki z DNA mamuta i słonia mogą harmonijnie funkcjonować.
Za sprawą zaawansowanej inżynierii genetycznej, na świat ma przyjść słoń z cechami i wyglądem mamuta. Naukowcy spodziewają się osobnika owłosionego o małych uszach, który potrafi przetrwać w ekstremalnie niskich temperaturach. Jednym z zadań hybrydy będzie zapobieganie wyginięciu słoni w przyszłości.

Pierwsze zwierzę, planowo, ma się narodzić w ciągu najbliższych dwóch lat. Czy do tych niezwykłych narodzin dojdzie? Czas pokaże.
Alicja Chrząszcz

Źródło: http://www.telegraph.co.uk/science/2017/02/16/harvard-scientists-pledge-bring-back-woolly-mammoth-extinction/
Źródło zdjęcia: By Flying Puffin (Mammut  Uploaded by FunkMonk) [CC BY-SA 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons

Mamuty powinny wrócić na Ziemię?