Jak szybko schudnąć? Podstawę stanowi właściwa dieta

dieta odchudzająca fot. fotolia

Chcesz szybko schudnąć? Na nic zdadzą się męczące ćwiczenia i godziny spędzone w siłowni, jeśli nie zadbasz o odpowiednią dietę. To, co jesz, ma bowiem ogromny wpływ na efekty odchudzania i Twoją sylwetkę. Planując zrzucenie zbędnych kilogramów, zadbaj przede wszystkim o zawartość talerza. Co powinno się na nim znaleźć, a czego należy unikać, aby pozbyć się zbędnych kilogramów?


Warzywa i owoce

Proces chudnięcia rozpoczyna się i kończy w kuchni. Oczywiście aktywność fizyczna sprzyja pozbywaniu się tkanki tłuszczowej, jednak kluczowe jest to, co dostarczamy organizmowi wraz z pożywieniem. W takim razie co należy jeść, żeby szybko schudnąć? Przede wszystkim produkty nisko lub w ogóle nieprzetworzone, które nie zawierają sacharozy – białego cukru powszechnie wykorzystywanego do słodzenia potraw i napojów, który spożywany w dużych ilościach negatywnie odbija się nie tylko na sylwetce, ale i zdrowiu.
Owoce i warzywa nie mają w ogóle sacharozy lub zawierają ją tylko w śladowych ilościach, dlatego warto włączyć je do swojej codziennej diety. Jej podstawą powinny być zielone warzywa, które można spożywać praktycznie w dowolnych ilościach i o każdej porze. Kapusta, sałata, brokuł, kalafior, ogórki, rośliny strączkowe, papryka – te warzywa należy uwzględnić w jadłospisie diety odchudzającej. Dlaczego? Ponieważ są niskokaloryczne, w związku z czym nawet ich częste spożywanie nie stanowi problemu. Z drugiej strony warzywa cechują się dużą zawartością błonnika, co z kolei przekłada się na szybszy metabolizm, zapewnia uczucie sytości na długi czas i obniża poziom cukru we krwi.
O ile warzywa można jeść bez ryzyka, że przełoży się to na większą ilość tkanki tłuszczowej, o tyle z owocami nie należy przesadzać, jeśli za cel obiera się odchudzanie. Przyczyna jest prosta: owoce zawierają fruktozę, czyli cukier prosty, który spożywany w dużych ilościach może przyczyniać się do nadwagi i otyłości. Dlatego powinno się jeść kilka owoców dziennie, najlepiej z gatunków o niskiej zawartości kalorii, np. jabłka, gruszki, jagody, truskawki, maliny, wiśnie czy porzeczki. Aby dać organizmowi czas na przetworzenie cukrów dostarczonych wraz z owocami, tak żeby mógł je wykorzystać na potrzeby energetyczne, a nie odłożył „na później” w formie tkanki tłuszczowej, powinno się je spożywać przed południem i w porach popołudniowych. Należy natomiast unikać jedzenia owoców przed snem.

Białko i węglowodany złożone

Warzywa są znakomitym źródłem błonnika, podobnie zresztą jak owoce, które dodatkowo dostarczają organizmowi pokładów energii w postaci cukrów prostych. Prawidłowa i skupiona na odchudzaniu dieta wymaga jeszcze uwzględnienia źródeł białka i wielocukrów, czyli węglowodanów złożonych. Jeśli chodzi o białko, które przyspiesza metabolizm organizmu i przekłada się na smuklejszą sylwetkę, to występuje ono głównie w jajach, chudym mięsie, orzechach, białym twarogu, rybach, nasionach i roślinach strączkowych. Nie warto natomiast spożywać białka pochodzącego z tłustego mięsa, mleka, żółtych serów, wędlin czy podrobów, przede wszystkim z uwagi na dużą zawartość tłuszczu i wysoki stopień przetworzenia tego typu produktów.
Zbilansowana dieta, sprzyjająca odchudzaniu, obejmuje również węglowodany złożone, których zadaniem jest dostarczenie organizmowi energii na długi okres (2-4 godziny) – w odróżnieniu od owoców, które zapewniają ją na krótki czas (1-2 godziny). Znakomitym źródłem węglowodanów złożonych jest ryż – najlepiej brązowy ze względu na niski stopień przetworzenia. Na diecie odchudzającej świetnie spisują się także różnego rodzaju kasze, płatki owsiane czy żytnie, ziemniaki, makarony i pieczywo – pod warunkiem, że są zrobione z pełnoziarnistej lub ewentualnie razowej mąki. Biała mąka powinna zostać całkowicie wykluczona, ponieważ jest praktycznie pozbawiona składników i wartości odżywczych, przez co aby się najeść trzeba zjeść jej znacznie więcej niż produktów z mąki razowej i pełnoziarnistej. To niekorzystnie odbija się na sylwetce.

Tłuszcze

W diecie zorientowanej na odchudzanie powinien się również znaleźć… tłuszcz. Być może zastanawiasz się, dlaczego tłuszcz, skoro planujesz pozbyć się tkanki tłuszczowej. Otóż tak się składa, że przyczyną otyłości i nadwagi jest nie tłuszcz, lecz cukier prosty (głównie sacharoza, jak również spożywcza fruktoza) pochodzący z wysoko przetworzonych i mocno słodzonych produktów spożywczych, jak słodycze, słodzone napoje, fast foody czy wyroby cukiernicze. Jeśli chodzi o tłuszcz, to powinno się dostarczać w diecie jego dobre odmiany, zawierające niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które w dużych ilościach znajdują się w oliwie, rybach, orzechach, awokado, soi, kukurydzy czy kiełkach pszenicy. Z kolei zły tłuszcz, którego spożywanie koreluje z nadwagą i otyłością, kryje się w fast foodach, słodyczach, wędlinach i gotowych daniach.
Podsumowując, jeśli chcesz skutecznie i przede wszystkim trwale schudnąć, zrezygnuj z wysoko przetworzonych, słodkich i wykonanych z białej mąki produktów spożywczych oraz dań i zamień je na świeże warzywa i owoce, chude mięso, jaja, jogurty naturalne, produkty pełnoziarniste, nasiona, orzechy, ryby i dobre tłuszcze. Jednak przedstawione tutaj informacje to zaledwie część informacji niezbędnych do skutecznego odchudzania. W Internecie znaleźć można mnóstwo poradników, bardzo szczegółowo opisujących jak szybko schudnąć. Poza dietą warto w tym celu wdrożyć również plan ćwiczeń fizycznych, a rodzaj tych ćwiczeń powinien zostać uzależniony od tego, z której części ciała chcielibyśmy głównie zrzucić kilogramy. Nieco inne będą więc ćwiczenia mające na celu schudnięcie z ud, a inne w celu skutecznego schudnięcia z ramion. Generalnie jednak, osoby odchudzające się powinny stosować przede wszystkim ćwiczenia aerobowe, jak np. biegi czy rower.

art. sponsorowany
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy