Najlepsze drugie śniadanie dla dziecka

pixabay.com pixabay.com

Drugie śniadanie dzieci z reguły zjadają w szkole. To bardzo ważny posiłek, który nie tylko ma dostarczać energii, lecz także bogatego zestawu witamin i minerałów. Ponadto - powinien wyrabiać prawidłowe nawyki żywieniowe. Jak skomponować śniadaniowe pudełko dla naszych pociech?



Dzieci w wieku szkolnym, ze względu na intensywny wysiłek fizyczny i intelektualny, potrzebują bogatej w substancje odżywcze, zbilansowanej diety. Drugie śniadanie to bardzo ważny dla maluchów posiłek. Powinien być zdrowy, różnorodny, a także na tyle smaczny, by dziecko nie miało ochoty na szukanie alternatyw w formie słodyczy i innych wysokoprzetworzonych przekąsek. Komponując tzw. lunch box dla pociech powinniśmy pamiętać, że powinien on składać się z produktów, które dostarczą im odpowiednią dawkę energii, wapnia, żelaza, kwasu foliowego i zdrowych tłuszczów.

Bez wątpienia, warto zapakować do szkolnego plecaka produkty bogate w wapń, który jest niezwykle ważnym pierwiastkiem dla kośćca dzieci w wieku rozwojowym. W tym celu warto zaproponować maluchowi jogurt naturalny, kefir, świeżo wyciskany sok pomarańczowy oraz kanapkę z pieczywa na zakwasie z kawałkiem żółtego sera (ewentualnie tofu), sałaty, kiełków, ogórków, rzodkiewki czy pomidora.
Z kolei kwasu foliowego dostarczymy dzieciom w formie płatków zbożowych, które możemy zapakować na drugie śniadanie wraz z odpowiednią porcją mleka i śniadaniowych akcesoriów, takich jak łyżeczka i niewielka miska.

Aby w dziecięcej diecie nie zabrakło żelaza, powinniśmy przygotowywać drugie śniadania, w których znajdą się takie produkty jak czerwone mięso czy warzywa strączkowe. Dobrym pomysłem jest przygotowanie dziecku np. pożywnej kanapki z domową pastą z ciecierzycy.
Warto regularnie urozmaicać maluchom szkolny posiłek smacznymi i aromatycznymi przekąskami, które odwiodą je od chęci na słodycze czy chipsy. W tej roli świetnie sprawdzą się świeże lub suszone owoce, pomidorki koktajlowe, jajko na twardo, domowa sałatka ziemniaczana, orzechy, smoothie lub koktajl owocowy.

Poza odpowiednią porcją produktów, które dostarczą odpowiedniej dawki energii i substancji odżywczych, powinniśmy zaopatrzyć dzieci w optymalną ilość napoi. W zależności od preferencji dziecka, może to być woda mineralna niegazowana albo świeżo wyciskany sok owocowy.

Oczywiście, przy komponowaniu drugiego śniadania dla naszej pociechy, warto jest dostosować menu do jej indywidualnych potrzeb i sprawdzić, które produkty smakują dziecku najbardziej. W razie potrzeby, możemy też skonsultować się z dietetykiem, aby mieć pewność, że codzienny jadłospis malucha wygląda prawidłowo.
Alicja Chrząszcz

Źródło: www.portalaktywni.com
Źródło zdjęcia: www.pixabay.com
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowy

Pasaż zakupowy