Ciemna strona zimowych wyprzedaży. Ruszyła Kampania „Kupuj odpowiedzialnie ubrania”

tooltip
Plakat Kampanii „Kupuj odpowiedzialnie ubrania”
Nowy pakiet klimatyczno-energetyczny: sukces czy porażka?
Sukces
Porażka
Nie mam zdania
Głosuj

18 godzin pracy dziennie przez 7 dni w tygodniu, 150g pestycydów w każdej koszulce, 2 złote dla pracownika za każdą parę jeansów, praca dzieci – taka jest prawdziwa cena ubrań. Polska Zielona Sieć rusza z nową kampanią społeczną, która opowiada smutną prawdę ukrytą za metką naszych ubrań.



Kupujemy coraz więcej odzieży, płacąc za nią coraz niższe ceny. Normą stało się, że niektóre firmy i domy mody wprowadzają nawet do 18 kolekcji rocznie. Segment ubrań w tzw. przystępnych cenach przeżywa boom i w ciągu zaledwie 5 lat podwoił swoje rozmiary – informuje Polska Zielona Sieć. A niższe ceny ubrań oznaczają dla pracowników z Indii, Bangladeszu, Tajlandii czy Chin niższe pensje oraz dłuższy dzień pracy.

Co mają w zamian? Głodowe pensje, brak podstawowych świadczeń, przymusowe i bezpłatne nadgodziny, konieczność pracy z toksycznymi substancjami, prześladowanie przedstawicieli związków zawodowych – to cena, którą płacą pracownicy i pracownice.

Zanim więc zdecydujemy się na kolejny sweter czy płaszcz, których ceny są niewiarygodnie niskie, zastanówmy się co się za nimi faktycznie kryje? – apeluje Polska Zielona Sieć.

A co Ty wiesz o swoich ubraniach? :: Spot Kampanii "Kupuj odpowiedzialnie ubrania" from Polska Zielona Siec on Vimeo.



Kampania jest realizowana przez Polską Zieloną Sieć, Südwind Agentur (Austria) oraz Christliche Initiative Romero (Niemcy). Autorem spotu jest Christian Huber.
Ekologia.pl, źródło: Polska Zielona Sieć, www.ekonsument.pl.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj
Holstee - Kolorowe awangardowe portfele z gazetHolstee - Kolorowe awangardowe portfele z gazetNie ma wątpliwości, iż firm, które są etyczne, a jednocześnie tworzą fajne i nadające się do...
Temat miesiąca: Fair TradeTemat miesiąca: Fair TradeRuch Sprawiedliwego Handlu kojarzy się ze wspaniałymi intencjami. Jesteśmy przekonani, że kupując...

Pasaż zakupowy