Wzmocnij włosy po zimie 

fot. www.unsplash.com www.unsplash.com

Zima zdecydowanie nie oszczędza naszych włosów – mróz, wiatr, uciskające czapki i kurtki nie tylko elektryzują kosmyki i negatywnie wpływają na kształt fryzury, lecz także pogarszają kondycję włosów. Nadchodząca wiosna jest czasem, który powinnyśmy poświęcić na przywrócenie im blasku i piękna. Pomoże nam w tym łagodna pielęgnacja i odpowiednia dieta.



Krok 1: kosmetyki bez SLSów

W celu polepszenia kondycji naszych kosmyków warto jest zwrócić uwagę na skład szamponu przeznaczonego do codziennego mycia. Zdrowa skóra głowy to zdrowe włosy, a zatem najlepiej wybierać szampony łagodne, pozbawione mocnych detergentów (SLS, SLES). Doskonale sprawdzą się produkty z ekstraktem ziołowym (np. rumiankowym dla włosów blond) albo specjalistyczne preparaty apteczne. Mała ilość piany wcale nie oznacza, że szampon nie oczyszcza włosów – wręcz przeciwnie. Aby zapobiec puszeniu się fryzury, po każdym myciu najlepiej zastosować dobrej jakości odżywkę lub ulubiony olejek naturalny, który zadba o łamliwe końcówki. Włosy suche pokochają olejek migdałowy, zaś farbowane – olej makadamia. Kondycję kosmyków poprawi też uniwersalny olejek arganowy.

Krok 2: szybkie cięcie

Wiosna to idealny czas na zmiany. Pomysł na nową fryzurę to najlepszy pretekst, by odwiedzić fryzjera i pozbyć się suchych, rozdwojonych końcówek. Dzięki sprytnemu cięciu włosy nie tylko zaczną się lepiej układać, lecz także będą wyglądały na zdrowe i bardziej zregenerowane. Wiadomo, że nic nie poprawia samopoczucia tak dobrze, jak doskonale ułożone i zadbane włosy!

Krok 3: zdrowa dieta

Po zimie z reguły czujemy się nieco osłabione i spragnione witamin – zupełnie jak nasze włosy. Niestety najlepsze kosmetyki do pielęgnacji nie pomogą, jeśli kosmyki są matowe i łamliwe. Aby wzmocnić je od środka należy postawić na zbilansowaną dietę, która jest bogata w mikro- i makroelementy, a także cynk, biotynę, siarkę i witaminy z grupy B. Najlepszym źródłem tych składników są warzywa, owoce i kasze. Warto także zadbać o prawidłową podaż kwasów omega-3 i omega-6, umieszczając w diecie ryby, orzechy, siemię lniane czy olej rzepakowy. Mimo że wiosenną porą największą popularnością cieszą się diety redukcyjne i oczyszczające, nie powinnyśmy zapominać o odpowiednim odżywieniu organizmu. Tylko bogata w składniki odżywcze dieta zapewni nam zdrowe włosy i promienny wygląd!

Alicja Chrząszcz
Źródło: www.woman-news.pl
Źródło zdjęcia: www.unsplash.com
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy