Dieta Cambridge efekty i opinie. Jadłospis i przepis w diecie Cambridge

fot. dreamstime fot. dreamstime

Konsultanci i popularyzatorzy diety Cambridge przekonują, że proponowany przez nich program żywieniowy pomaga nie tylko schudnąć. Ich zdaniem ułatwia również wprowadzenie zdrowych nawyków w sferze odżywiania, przez co ma pozytywny i długotrwały wpływ na stan zdrowia kuracjuszy. Czy decydując się na tę dietę, naprawdę możemy liczyć na obiecywane rezultaty?



Dieta Cambridge: historia i dostępność


Dieta Cambridge została opracowana w ubiegłym wieku przez jednego z profesorów Cambridge University. Doktor Alan Howard opowiada w wywiadach o tym, jak to po skomponowaniu diety dla amerykańskich kosmonautów, postanowił zmodyfikować ją tak, aby dawała efekty odchudzające. A zatem proste, gotowe posiłki, zawierające wszystkie potrzebne substancje odżywcze, miały stać się jednocześnie dietetyczne. I służyć rzeszy osób na całym świecie, które również chciałyby poczuć cudowną lekkość bytu,
Zastrzeżenie wobec diety Cambridge
Podstawowe zastrzeżenie wobec diety Cambridge budzi specyfika posiłków, jakie oferują producenci. Po pierwsze, są to posiłki produkowane przemysłowo, a po drugie dostajemy je w proszku. Wśród proponowanych produktów znajdziemy głównie zupy, koktajle, batony, owsianki czy inne proste dania, na przykład ryż i spaghetti.
niekoniecznie przebywając poza orbitą okołoziemską. Mniej więcej tak wyglądały początki diety Cambridge, dziś bardzo popularnego systemu odżywiania, dostępnego nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale też w kilkudziesięciu innych krajach świata. Również w Polsce. Centra Odchudzania z Cambridge mieszczą się w Warszawie i w Katowicach. Każdy może zgłosić się do takiej placówki, wykupić program żywieniowy i wprowadzać go w życie pod stałą opieką konsultanta. Na stronie internetowej programu widnieje informacja o tym, że dieta Cambridge została pozytywnie zaopiniowana przez Instytut Żywności i Żywienia oraz posiada certyfikaty Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. Czy zatem należy mieć wobec niej jakiekolwiek zastrzeżenia?

Dieta Cambridge: specyfika i potencjalne rezultaty

Na pierwszy rzut oka dieta Cambridge rzeczywiście może wydawać się atrakcyjna i rozsądna. Na oficjalnej stronie programu Cambridge Weight Plan przeczytamy, między innymi, że jadłospis zawiera tu warzywa i posiłki białkowe, a w dalszych etapach również owoce. Celem programu jest także przyzwyczajenie organizmu do pięcioposiłkowego menu i wpojenie pozytywnych nawyków. Takim jest chociażby wypijanie dużej ilości płynów (ponad 2 litry dziennie), robienie kilkugodzinnych przerw między posiłkami czy rezygnacja z produktów tuczących na rzecz warzyw i produktów pełnowartościowych.
 
Podstawowe zastrzeżenie wobec diety Cambridge budzi specyfika posiłków, jakie oferują producenci. Po pierwsze, są to posiłki produkowane przemysłowo, a po drugie dostajemy je w proszku. Wśród proponowanych produktów znajdziemy głównie zupy, koktajle, batony, owsianki czy inne proste dania, na przykład ryż i spaghetti. Dania te mają jednak skoncentrowaną zawartość substancji odżywczych. Są tak pomyślane, aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość białka, węglowodanów, tłuszczów, witamin i minerałów. W związku z tym, nie potrzebujemy dodatkowej suplementacji i nie musimy obawiać się o niedobry składników mineralnych. Posiłki te pozostają po prostu bardzo niskokaloryczne, i z tego faktu właśnie rodzi się możliwość dość sprawnej utraty ciążących kilogramów (od 0,5 do 2 kg tygodniowo). Poza tym jadłospis, w zależności od fazy diety jaką dla siebie wybierzemy, uzupełnia się o posiłki konwencjonalne. Muszą to być oczywiście posiłki o odpowiednio niskiej wartości energetycznej, z produktów o niskim IG.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy