Dieta kopenhaska efekty i opinie. Jadłospis i przepis w diecie kopenhaskiej

fot. dreamstime fot. dreamstime

Dieta kopenhaska to dla organizmu ogromny wysiłek. Ale bynajmniej nie dlatego, że towarzyszą jej wyczerpujące treningi. Wręcz przeciwnie – jest tak niskokaloryczna, że energii ledwie starcza na zwyczajne poruszanie się. Niektórzy zachwalają jednak jej skuteczność. Zapewne ma swoje zalety. Tylko czy wobec tylu wad jest sens zwracać na nią uwagę?



Zasady diety kopenhaskiej

Nie są trudne do zapamiętania, ale z dostosowaniem się może być już nieco gorzej. Dieta trwa dokładnie trzynaście dni, i długości tej pod żadnym pozorem nie można zmieniać. Dotyczy to zwłaszcza wydłużania jej, o choćby jeden dodatkowy dzień. Na każdy z trzynastu dni przewidziany jest bardzo konkretny, ściśle określony jadłospis, który nie może ulec modyfikacji. Możliwe jest jedynie zamienienie posiłków w obrębie jednego dnia. Posiłki są z założenia trzy, choć niektórym z nich trudno przyznać to zaszczytne miano. Mamy więc śniadanie, obiad (lunch) i kolację, które spożywamy w ustalonych godzinach. Śniadanie: 8 – 9 rano; obiad: 12 – 14; kolacja musi być zjedzona między 17 a 18. Jeżeli chcemy, danego dnia jadłospis obiadowy możemy zamienić kolejnością z wieczornym. Zabronione jest natomiast zamienianie poszczególnych dni.

Jeśli chodzi o składniki posiłków, menu wygląda następująco:

Dzień 1 i 8:
Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru, bez innych dodatków (pijemy wyłącznie czarną kawę);
Obiad: 2 jajka ugotowane na twardo, pomidor, szklanka brokułów lub szpinaku;
Kolacja: 200-gramowy befsztyk wołowy i pięć liści sałaty, doprawionych sokiem z cytryny i oliwą z oliwek.

Dzień 2 i 9:
Śniadanie: kawa z kostką cukru;
Obiad: 200-gramowy befsztyk wołowy z pięcioma liśćmi sałaty (plus oliwa i sok z cytryny), świeży owoc;
Kolacja: 100-gramowa porcja szynki drobiowej, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego.

Dzień 3 i 10:
Śniadanie: kawa z kostką cukru, nieduża kromka pieczywa;
Obiad: wybrany niewielki, surowy owoc, pomidor i szklanka gotowanego szpinaku;
Kolacja: dwa jajka na twardo, 100-gramowy plaster szynki, pięć liści sałaty z oliwą i sokiem z cytryny.

Dzień 4 i 11:
Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru;
Obiad: jajko na twardo, duża marchewka i kubek serka wiejskiego naturalnego;
Kolacja: 2/3 szklanki jogurtu naturalnego, kompot owocowy, ugotowany bez cukru, który zjemy razem z owocami.

Dzień 5 i 12:
Śniadanie: ścieramy dużą marchew i doprawiamy ją sokiem z cytryny, nie pijemy kawy;
Obiad: 300-gramowa porcja chudej ryby (do wyboru pstrąg, dorsz, sola) z sokiem z cytryny, gotowanej lub smażonej bez tłuszczu;
Kolacja: 200-gramowy befsztyk podany z pięcioma liśćmi sałaty, do tego 6-8 gotowanych brokułów.

Dzień 6 i 13:
Śniadanie: kawa z cukrem, mała kromka chleba;
Obiad: pierś z kurczaka duszona, pozbawiona skóry, pięć liści sałaty z oliwą i sokiem z cytryny;
Kolacja: dwa jajka na twardo, duża starta marchew.

Dzień 7:
Śniadanie: kubek zielonej herbaty, niesłodzonej;
Obiad: grillowana lub pieczona pierś z kurczaka, świeży owoc.
Na kolację w tym dniu nie jemy nic.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy