Dieta owocowo-warzywna dr Ewy Dąbrowskiej efekty i opinie. Jadłospis i przepis w diecie owocowo-warzywnej dr Ewy Dąbrows

Ajale // via Pixabay Ajale // via Pixabay

Dieta autorstwa dr Ewy Dąbrowskiej powstała w odpowiedzi na niekorzystne zmiany, jakie współcześnie produkowana żywność powoduje w życiu niemalże każdego z nas. Przetworzone, niezdrowe jedzenie to główna przyczyna chorób cywilizacyjnych. Ich profilaktyka i leczenie powinny zatem polegać na zmianie sposobu odżywiania. Dieta opracowana przez polską lekarkę powstała w celu zapobiegania licznym schorzeniom oraz jako narzędzie wspomagające i regenerujące organizm podczas choroby.



Powrót do natury

Ewa Dąbrowska jest doświadczonym doktorem medycyny, specjalistką w tematyce wpływu żywienia na funkcjonowanie człowieka i jego układu odpornościowego, pod kątem chorób cywilizacyjnych.

Dr Dąbrowska wychodzi z założenia, że współczesna żywność, naszpikowana chemią, przetworzona i uboga w wartości odżywcze, jest powodem wielu fatalnych procesów, zachodzących w ludzkim organizmie, które ostatecznie prowadzą do rozwoju poważnych chorób. Trudno odmówić jej racji. Cukrzyca, otyłość, nowotwory, miażdżyca i inne schorzenia układu krwionośnego czy zaburzenia hormonalne i na tle nerwowym to efekt spożywania zbyt dużej ilości bezwartościowej, a wręcz trującej żywności. Dieta owocowo-warzywna autorstwa dr Dąbrowskiej opiera się zatem na produktach naturalnych i ma za zadanie odtruć i odkwasić organizm, a następnie pobudzić jego układ immunologiczny. W zależności od zaleceń, może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Jest to dieta niskokaloryczna, dostarczająca około 800 kcal dziennie, przez co kwalifikuje się ją jako zdrowotną głodówkę.

Dieta dr Dąbrowskiej – dla kogo jest przeznaczona?

Jadłospis w diecie owocowo-warzywnej obejmuje w głównej mierze warzywa i owoce, przygotowywane w określony sposób. Celem jego wprowadzenia jest: wzbogacenie organizmu w profilaktycznie działające antyoksydanty, wzmocnienie odporności, uzupełnienie błonnika, witamin oraz minerałów, poprawa metabolizmu, lepsze samopoczucie, oczyszczenie z toksyn i przestawienie się na dobre nawyki żywieniowe. Organizm podczas stosowania tej diety ma powrócić do stanu równowagi biologicznej, a co za tym idzie wszystkie układy – krwionośny, hormonalny, nerwowy, pokarmowy i inne – mają zacząć działać sprawniej i z korzyścią dla naszego samopoczucia, zdrowia i wyglądu. Spadek wagi jest raczej nieuchronnym efektem ubocznym diety owocowo-warzywnej, choć u osób z otyłością i cukrzycą z pewnością będzie jednym z wyczekiwanych rezultatów. Niemniej, stosując ją bierzmy pod uwagę przede wszystkim poprawę zdrowia.

Choć dietę, przy współpracy z lekarzem, można stosować podczas choroby jako metodę na wzmocnienie, jest ona przeznaczona w pierwszej kolejności dla osób zdrowych. Jej profilaktyczny charakter ma przynieść poprawę funkcjonowania organizmu i wzmocnienie układu odpornościowego. Polecana jest szczególnie dla tych osób, które mają za sobą długi etap spożywania niezdrowego jedzenia i chcą przestawić się na żywność nieprzetworzoną.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy