Domowe sposoby na stres i nerwy. Co na stres bez recepty? - rumianek, melisa, chmiel, waleriana ipt

fot. dreamstime fot. dreamstime

Mimo że stres jest naturalnym procesem fizjologicznym, który motywuje do działania, u wielu z nas jego objawy są na tyle nasilone i długotrwałe, że znacznie pogarszają samopoczucie i mogą prowadzić do wielu groźnych chorób. Z racji tego, że w dzisiejszych czasach tempo życia jest wysokie, a problemy, które się pojawiają, często nas przerastają, stany stresowe występują u coraz większej liczby osób. Na szczęście, spokoju nie zawsze musimy szukać w chemicznych farmaceutykach. W większości przypadków wystarczy zasięgnąć pomocy u samej Matki Natury.



Kiedy serce bije szybko, oddech staje się płytki, ciało jest spięte, a umysł roztacza przed nami wizje samych klęsk, ciężko się zrelaksować. Za stan podwyższonej gotowości naszego organizmu odpowiadają pojawiające się w krwioobiegu hormony (adrenalina i noradrenalina). W czasie gdy te substancje interreagują z określonymi receptorami, skurcze mięśnia sercowego stają
Istnieje wiele bezpiecznych dla zdrowia i skutecznych nutraceutyków, które pomogą nam utrzymać stres w ryzach. W pierwszej kolejności powinniśmy uzupełnić domową apteczkę o sprawdzone, znane już naszym prababciom preparaty ziołowe.
się częstsze, podnosi się ciśnienie krwi, a naczynia, które dostarczają tlen do komórek ciała, ulegają rozszerzeniu. Jeżeli tego typu kondycja utrzymuje się przez długi czas, może prowadzić do uporczywych stanów lękowych. Wielu z nas, nie mogąc zapanować nad zewnętrznym i wewnętrznym napięciem rozważa wizytę u terapeuty i rozpoczęcie leczenia preparatami uspokajającymi. Okazuje się jednak, że ukojenie naszym nerwom może przynieść sama natura. Istnieje bowiem wiele bezpiecznych dla zdrowia i skutecznych nutraceutyków, które pomogą nam utrzymać stres w ryzach. W pierwszej kolejności powinniśmy uzupełnić domową apteczkę o sprawdzone, znane już naszym prababciom preparaty ziołowe.

Rumianek lepszy niż valium

Rumianek pospolity jest jednym z najlepiej zbadanych ziół na świecie. Jego zastosowanie w naturoterapii jest nad wyraz szerokie. Wykazuje się on m.in. silnym działaniem uspokajającym. Herbatkę z rumianku warto zaparzyć sobie w stanach długotrwałego niepokoju, bezsenności, nerwicy, czy nawet histerii. Badania naukowe wykazały, że związki zawarte w tej roślinie łączą się w naszym mózgu z tymi samymi receptorami, co… valium! W przeciwieństwie do tego preparatu nie mają jednak działania uzależniającego i są całkowicie bezpieczne dla naszego zdrowia. Co ciekawe, eksperyment przeprowadzony na uniwersytecie w Pensylwanii w 2010 roku wykazał, że pacjenci cierpiący na tzw. zespół lęku uogólnionego po poddaniu się dwumiesięcznej terapii naparem z rumianku odczuli znaczną poprawę. Zmniejszyły się takie objawy jak irytacja, ataki paniki i pesymistyczne nastawienie do rzeczywistości. Rumianek w formie herbatki lub naparu z suszonych kwiatów warto zatem pić regularnie, aby uporać się z przewlekłymi stanami napięcia nerwowego.
Moim zdaniem
Stosujesz naturalne metody zwalczania stresu?
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy