Kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 - występowanie, źródła, proporcje.

pixabay.com pixabay.com

Informację o tym, że są nam niezbędne do życia i prawidłowego funkcjonowania mają nawet w nazwie. Skutecznie chronią nasze serce, obniżają cholesterol, pomagają schudnąć i zachować młody wygląd oraz wzmacniają odporność. Niestety, ludzki organizm nie wytwarza ich samodzielnie. Dlatego musimy się ich najeść, i to porządnie. Przed Wami NNKT – niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.



Kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 większości z nas kojarzą się z olejami roślinnymi i jedzeniem ryb. Słuszne są to skojarzenia, podobnie zresztą jak powszechna świadomość tego, że kwasy omega należy spożywać o wiele częściej, niż kwasy nasycone. Coś rzeczywiście świta nam na temat tłuszczów nienasyconych, ale czy wiemy, jak dużo powinniśmy ich jeść i na co dokładnie mają wpływ?

Omega-3 i 6 podstawą zdrowej diety

Dobroczynne kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 należą do grupy NNKT – niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ludzki organizm nie potrafi ich syntezować, musimy zatem zadbać o to, by znalazły się w naszej diecie. O nienasyconych kwasach tłuszczowych możemy powiedzieć to samo, co o rybach mówiło się w popularnej swego czasu kampanii społecznej – wpływają na wszystko.

Przede wszystkim chronią serce i układ krwionośny, obniżając poziom złego cholesterolu LDL i przeciwdziałając chorobom krążenia. Są niezbędne do prawidłowego rozwoju płodu. Dzięki nim nasz mózg pracuje sprawniej i wydajniej. Kwasy omega są potrzebne również do utrzymania prawidłowego poziomu serotoniny, neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za pozytywny nastrój. Bez nich szwankuje nasz układ hormonalny, słabnie wzrok, a skóra szybciej się starzeje i jest mniej elastyczna. NNKT stymulują odporność i stanowią ważny element w profilaktyce raka. Ponadto wzmacniają stawy i przedłużają ich sprawność.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy