Niskokaloryczna dieta pokona starość?

Fot. dreamstime Fot. dreamstime

Jaka jest recepta na wieczną młodość? Stosowanie diety o znacznie ograniczonej liczbie kalorii. – przekonują amerykańscy naukowcy.

Diety o obniżonej kaloryczności powstrzymują geny, które powodują starzenie i jednocześnie aktywują geny starzenie spowolniające. – do takich wniosków doszli neurolodzy z New York University (NYU) Langone Medical Center.

„Ograniczenie kalorii hamuje poziom ekspresji genu związanego z fenotypem starzejących się komórek” − mówi Stephen D . Ginsberg neurolog z NYU Langone. „Te wnioski otwierają drzwi do dalszego studiowania zależności między ograniczeniem kalorii, a genetyką anti-aging. – dodaje.

Do tej pory wiadomo było, iż diety niskokaloryczne zmniejszają ryzyko chorób serca, nowotworów, nadciśnienia czy udaru mózgu. Nie badano wcześniej jednak szerokiego wpływu na pamięć i zdolność uczenia się oraz na starzenie się mózgu.

Pomimo wniosków z przeprowadzonych badań, Ginsberg zwraca uwagę, że diety niskokaloryczne, to nie „fontanna młodości’, ale wiele wskazuje na to, iż odgrywają istotną rolę w opóźnianiu efektów starzenia się organizmu.
Źródło: NYU Langone Medical Center. "Calorie-restricting diets slow aging, study finds." ScienceDaily. ScienceDaily, 17 November 2014. .