Przekąski, które nie zagrażają diecie redukcyjnej

pixabay.com pixabay.com

Pojawiające się uczucie głodu to zmora wszystkich osób będących na dietach redukcyjnych. Wrażenie niedostatecznej kaloryczności spożywanego jedzenia i stare nawyki wzmagają pokusę podjadania między posiłkami. Co zrobić, aby „niewinne” przekąski nie przekreśliły naszych marzeń o idealnej sylwetce?


Na szczęście, aby schudnąć nie musimy całkowicie eliminować przekąsek z codziennego jadłospisu. Należy tylko zmienić ich formę. Najlepiej przegryzać surowe warzywa, takie jak marchew, cykoria, seler naciowy czy papryka. Nie dość, że zawierają one znikome ilości kalorii, to jeszcze dostarczają cennych witamin i minerałów, a także pełnowartościowego błonnika, który daje uczucie sytości na długo.

Surowe warzywa zamiast czipsów

W czasie spotkań ze znajomymi, zamiast stawiać na stole miskę pełną czipsów i słonych precelków, powinniśmy zainwestować w zdrowsze orzeszki ziemne (koniecznie prażone bez tłuszczu i soli). Jeżeli jednak obawiamy się nadmiaru kalorii, możemy przygotować na tę okoliczność pokrojone w słupki surowe warzywa. Spożywane z jogurtem naturalnym doskonale zaspokoją apetyt na przekąski.

Suszone owoce zamiast słodyczy

Kiedy zaczynamy nagle odczuwać dojmujący głód, powinniśmy przede wszystkim odeprzeć pokusę sięgnięcia po słodycze. Żywność tego rodzaju jest nasycona cukrami prostymi, które zapewniają uczucie sytości jedynie na moment. Po krótkim czasie głód wraca i jest jeszcze silniejszy. Z tego względu, w roli przekąsek dużo lepiej sprawdzą się wysokobłonnikowe produkty, takie jak warzywa czy potrawy z pełnego ziarna. Niezdrowe słodycze zastąpią nam suszone owoce – np. daktyle, suszone śliwki, morele czy rodzynki. Spożywane w niewielkiej ilości, poza kaloriami, dostarczą nam także cennych witamin.

Efektywne odchudzanie

Jak widać, dieta redukcyjna wcale nie musi oznaczać głodówki albo jedzenia posiłków składających się z jednego liścia sałaty. Jeżeli skorzystamy z pomocy dietetyka i ułożymy sobie rozsądną dietę, a w roli przekąsek umieścimy wartościowe dla naszego zdrowia produkty, sylwetka po pewnym czasie ulegnie poprawie, a nasze samopoczucie na tym nie ucierpi.
Alicja Chrząszcz

Źródło: www.urodaizdrowie.pl
Źródło zdjęć: www.pixabay.com
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowy

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy