Soki, które wzmocnią kości

pixabay.com pixabay.com

Zdrowe i mocne kości zapewnia nie tylko odpowiednia podaż wapnia w diecie. Okazuje się, że o kościec możemy zadbać także z pomocą smacznych soków warzywnych i owocowych. Oto kilka prostych przepisów, którymi można wzbogacić codzienny jadłospis.



CZERWONY SOK POMIDOROWY

Pomidory są świetnym źródłem likopenu – karotenoidu, który ma bardzo silne właściwości przeciwutleniające. Co więcej, rolę tego składnika w profilaktyce osteoporozy i opóźnianiu procesu demineralizacji kości udowodniono naukowo.

Składniki:
  • 3 duże pomidory
  • świeża bazylia
  • pieprz
  • łyżeczka cukru trzcinowego
  • ostra papryka
Przygotowanie:
Pomidory sparzamy, a następnie obieramy ze skórki i umieszczamy w wyciskarce do soków. Powstały napój odpowiednio doprawiamy i dekorujemy listkiem bazylii. Jeśli sok ulegnie rozwarstwieniu, wystarczy go zamieszać.

SŁONECZNY SOK GRUSZKOWY

Gruszki z ekologicznych upraw są cennym źródłem boru – pierwiastka, który sprawia, że wapń zostaje w kościach. Składnik ten odpowiada także za prawidłowy transport Ca w całym organizmie.
Składniki:
  • 3 średnie gruszki
  • 1 jabłko
  • 1/4 cytryny
  • odrobina imbiru
Przygotowanie:
Owoce dokładnie myjemy, suszymy i obieramy ze skórek. Następnie kroimy je na kawałki i umieszczamy w wyciskarce. Świeży imbir sprawi, że napój nabierze właściwości rozgrzewających.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy