Ogrody Permakultury + Permakultura Seppa Holzera

Sklep: Uprawiaj.pl
Uprawiaj.pl

Cena: 98.00zł

Dwie wyjątkowe książki o permakulturze - pozycje, obok których nie możesz przejść obojętnie! Teoria i praktyka ekologicznej, a zarazem efektywnej uprawy roślin, budowy alternatywnego siedliska i życia w zgodzie z Naturą.
Idee i zasady, spostrzeżenia i przemyślenia, wezwanie do działania oraz bogactwo wiedzy praktycznej, której nie sposób nie chcieć wcielić w życie.

Ogrody Permakultury.<br /> Dotknąć ZiemiOgrody Permakultury.
Dotknąć Ziemi (Andrzej Młynarczyk, Monika Podsiadła)

Pierwsza polska książka o permakulturze - owoc wieloletnich doświadczeń, zebranych podczas prowadzenia ogrodu permakultury, kreowania permakulturowego siedliska oraz licznych podróży po europejskich ekowioskach. "Ogrody Permakultury" to przede wszystkim opis idei permakultury - etycznych założeń tego alternatywnego sposobu życia, uprawiania roślin i budowania społeczności. Książka zawiera wiele opisów kultywacji ziemi, praktyczną wiedzę na temat ogrodnictwa, biologii, wykorzystania odnawialnych źródeł energii i relacji z roślinami w ogrodzie.
Nie to jest jednak najważniejsze - ważniejsza jest zmiana sposobu myślenia i kontaktu ze środowiskiem i innymi.
Działania zewnętrzne są bowiem odbiciem stanu umysłu - techniczne zmiany przyniosą skutek tylko wtedy, gdy umysły i serca zwrócą się w kierunku współpracy: porozumienia i współistnienia, zamiast eksploatacji i konkurencji.

Permakultura Seppa HolzeraPermakultura (Sepp Holzer)

Opis ponad czterdziestoletnich doświadczeń w prowadzeniu gospodarstwa permakulturowego należącego do Seppa Holzera, zwanego „rolniczym buntownikiem”. W swoim permakulturowym gospodarstwie Holzer uwzględnił zakładanie tarasów, zagonów podwyższonych i pagórkowych, ogrodów na wodzie, stawów, zbiorników do magazynowania próchnicy, agroturystyczne gospodarstwo leśne (wykorzystanie drzew i krzewów w rolnictwie), rybołówstwo, uprawę roślin wodnych, hodowlę zwierząt, uprawę roślinności alpejskiej i ziół leczniczych, sadownictwo.

Pojęcie permakultury wywodzi się od angielskiego wyrażenia permanent agriculture, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „trwałe i zrównoważone rolnictwo”.
Chodzi o rolnictwo zgodne z naturą, którego podstawę stanowią naturalne cykle i ekosystemy.

Napisz opinie

Podaj imię:

Napisz opinię: Informacja: HTML nie jest obsługiwany!

Ocena: Złe           Dobre