Właściwości odżywcze ryb. Jakich ryby nie jeść?

fot. dreamstime
W powszechnej świadomości panuje przekonanie, że ryby to samo zdrowie. Rzeczywiście, nigdzie indziej nie ma tylu potrzebnych naszemu organizmowi kwasów omega-3. Niestety, mówienie o rybach w samych superlatywach nie do końca jest uzasadnione.

Ryby są zdrowe, ale...


Ryby są zdrowe – przekonują dietetycy. Dzięki witaminom A i E ryby pozytywnie wpływają na naszą skórę. Kwas omega-3 powstrzymuje rozwój komórek nowotworowych m.in. prostaty, piersi, jelita grubego i płuc. Dane WHO jednoznacznie wykazują, że wzrost spożycia ryb zmniejsza odsetek umieralności z powodu raka płuc u mężczyzn o 8,4 proc. Zawarte w rybach witaminy zapobiegają również tworzeniu się szkodliwych wolnych rodników tlenu, odpowiadających za obniżenie sprawności układu immunologicznego i uszkodzenie tkanki nerwowej. Rybie kwasy tłuszczowe, które w okresie ciąży przenikają z pokarmu matki do organizmu płodu, korzystnie wpływają na rozwijający się mózg dziecka. Kwasy omega-3 korzystnie oddziałują na siatkówkę oka i zapobiegają chorobom oczu, a białka zawarte w rybach zawierają cały szereg aminokwasów egzogennych i mają bardzo wysoką wartość odżywczą.

Ryby poprawiają też zdolności umysłowe i pamięć, mają właściwości przeciwzapalne i zmniejszają ryzyko: miażdżycy, arytmii serca, udaru mózgu i schorzeń reumatologicznych. Działają pozytywnie na układ krwionośny, obniżają ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu oraz znacznie zmniejszają ryzyko powstawania zakrzepów żylnych. Mówienie o rybach w samych superlatywach nie jest do końca uzasadnione. Coraz częściej słychać głosy, że ryby są źródłem wielu toksyn, w tym niebezpiecznej rtęci.


wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Pasaż zakupowy