Nietoperz - opis, występowanie i zdjęcia. Ssak nietoperz ciekawostki

Fot.: Nocek Natterera - jeden z 25 krajowych gatunków (Michał Kaczorowski, boaedon.pl) Fot.: Nocek Natterera - jeden z 25 krajowych gatunków (Michał Kaczorowski, boaedon.pl)

Nietoperz, to nocne zwierze o błoniastych skrzydłach które z upodobaniem wkręca się we włosy i roznosi wściekliznę. To współczesny obraz nietoperza, zwierzęcia tyleż tajemniczego co ważnego dla wielu ekosystemów i dla gospodarki człowieka.

Negatywny wizerunek

Każde skryte, tajemnicze zwierzę o którym ludzie wiedzą niewiele szybko staje się przedmiotem szeregu legend. Jeżeli dodamy do tego osobliwy wygląd, nocny tryb życia i niespodziewane pojawianie się, mamy gotowy przepis na demona. Nie inaczej było z nietoperzem – nocne zwierzę o błoniastych skrzydłach dość szybko zaczęło być wiązane ze złem i czarami. Już od średniowiecza diabeł przedstawiany był z błoniastymi skrzydłami, takimi jakie mają nietoperze.

Fot.: Nocek Natterera - jeden z 25 krajowych gatunków (Michał Kaczorowski, boaedon.pl)Fot.: nietoperze w czasie odłowów są mierzone przez naukowców (US GOV)Fot.: tu widać wyraźnie jak duża jest rozpiętość skrzydeł w stosunku do rozmiarów ciała (US GOV)
Czy nietoperze są pożyteczne?