Naturalne kolorowe góry na świecie - opis i zdjęcia

Natura potrafi stworzyć niesamowite dzieła. Spoglądając na zdjęcia gór, które mienią się wieloma barwami aż trudno uwierzyć, że nie jest to fotomontaż. Formacje skalne budzą podziw wielu osób, ale te tęczowe są szczególne. Sprawdźcie, gdzie warto się udać, by móc na własne oczy zobaczyć kolorowe góry.

Góry są elementem geologicznego parku – Zhangye Danxia Landform Geological ParkGóry są elementem geologicznego parku – Zhangye Danxia Landform Geological Park
  1. Chiny - Zhangye Danxia Landform Geological Park
  2. Argentyna - Wzgórza Siedmiu Kolorów
  3. USA - Wzgórza Painted Hills
  4. Islandia - Landmannalaugar

Chiny - Zhangye Danxia Landform Geological Park

Wspaniałe pasma górskie położone są niedaleko miasta Zhangye, w północnej części Chin. Są one elementem geologicznego parku – Zhangye Danxia Landform Geological Park, który kilka lat temu wpisano na listę UNESCO. Na terenie parku, w odległości paru kilometrów od siebie, znajdują się cztery platformy widokowe, dające możliwość obserwowania tych gór z różnych stron. Kolorowe góry najprawdopodobniej powstały ponad 20 mln lat temu, wskutek działania wiatru, ruchu płyt tektonicznych, procesu utleniania, czy deszczu. Stworzone są z czerwonego piaskowca i różnych minerałów. Zachwycają wieloma barwami, a także nietypowymi kształtami. Podziwiać można wąwozy, doliny, wieże, jaskinie i wodospady. Góry są przepiękne i bardzo oryginalne.
Narodowy Park Geologiczny Zhangye Danxia. By Terry Wu (DSC02860) [CC BY-SA 2.0 ], via Wikimedia Commons
www.amusingplanet.com

Argentyna - Wzgórza Siedmiu Kolorów

W argentyńskiej prowincji o nazwie Jujuy znajduje się Wzgórze Siedmiu Kolorów. To kolejne niezwykłe miejsce, któremu warto poświęcić uwagę. Zieleń, subtelny brąz, żółć, czerwień i ciemne barwy – taki mix oferują powstałe ponad 60 mln lat temu wzniesienia.
80 km od Wzgórza Siedmiu Kolorów położony jest kolejny cud – góry Hornocal. Ich wygląd jest wręcz surrealistyczny. Góry tworzy jedenaście kolorowych warstw skalnych. Argentyna oferuje jedne z piękniejszych gór. Co prawda podróż dość daleka, ale za to jakie krajobrazy!

USA - Wzgórza Painted Hills

Będąc w Stanach Zjednoczonych na pewno warto pamiętać o stanie Oregon. To właśnie tam znajdują się Wzgórza Painted Hills, które wchodzą w skład John Day Fossil Beds National Monument, zajmującego ponad 5 tys. hektarów. Nazwa gór, jak nie trudno się domyślić, pochodzi od barwnych warstw wzniesień.
Za czarną barwę odpowiada węgiel kamienny, za szarą łupki i mułowce, a za czerwoną spora zawartość aluminium i żelaza w glebie. W zależności od położenia słońca, góry przybierają inne kolory, dlatego warto wybrać się tam o różnych porach dnia.
www.atlasofwonders.com

Islandia - Landmannalaugar

Ciekawym obszarem jest Landmannalaugar, zlokalizowany w południowej Islandii, niedaleko wulkanu. Przyciąga turystów górami, oferującymi całą paletę barw. Nie brakuje różu, brązu, żółci, zieleni, fioletu, czerni oraz bieli. Popularne są Bláhnjúkur, określane jako „niebieski szczyt” oraz Brennisteinsalda, czyli „fala siarki”. Poza tymi niezwykłymi górami można tam zobaczyć ciekawą roślinność, gorące źródła i pola lawy.
Góry fascynują, a jeśli do tego są to wielobarwne góry, które wyglądają jak pomalowane farbą, to tym bardziej zasługują na to, by je odwiedzić. Natura nie przestaje zaskakiwać i to jej największa zaleta.