Media społecznościowe – nadzieja dla bezdomnych zwierząt

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Lajkujemy, udostępniamy, komentujmy – na fali popularności portali społecznościowych pojawił się nowy trend: bronimy zwierząt, siedząc przed komputerem. Czy internetowe akcje mają sens? Czy taka „wirtualna” pomoc rzeczywiście wpływa na poprawę losu bezpańskich zwierząt?



W Polsce nie brakuje miłośników psów – w naszych domach mieszka ponad 5,5 mln czworonogów. Niestety rośnie także liczba zwierząt porzuconych i tych, które trafiają do schroniska. Schroniska są przepełnione i niedoinwestowane. Dlatego pracownicy schronisk, wolontariusze i organizacje pozarządowe wymyślają coraz to nowe sposoby, by czworonogi znalazły nowe domy. Jednym ze sposobów jest zachęcanie do adopcji bezdomnego psa przez media społecznościowe. Według badań IMM i serwisu KarmiePsiaki.pl każdego dnia pojawia się nawet 1000 ogłoszeń o bezdomnych psach czekających na nowym dom.

Ogłoszenia te są zwykle opatrzone dramatycznymi apelami i wzruszającymi zdjęciami. „W przeszłości musiała być bardzo skrzywdzona przez człowieka więc przekonywanie jej do wyjścia na spacer, na otworzenie się i choćby delikatny dotyk trwało bardzo długo, ale było warto” – pisze o suczce imieniem Alfa jedno z podwarszawskich schronisk. „Kajo ma być uśpiony przez ludzi, którzy go utrzymują w hotelu i nie chcą już łożyć na niego (...) Czy znajdzie się ktoś silny i będzie wskazywał drogę Kajo?” – czytamy na facebookowej stronie Fundacji Azylu pod Psim Aniołem.

Lajki dla psiaków

Schronisko w podwarszawskich Korabiewicach śledzone przez ponad 100 tysięcy osób kilka razy dziennie publikuje fotografie swoich podopiecznych i zachęca do ich przygarnięcia. Nie mniej aktywne są m.in. schroniska w Józefowie (82 tysiące śledzących), Kącik Adopcyjny Schroniska Na Paluchu (20 tysięcy) czy zabrzańskie schronisko Psitulmnie (10 tysięcy).

Jednak nie tylko liczba fanów się liczy. Ważne jest ich zaangażowanie. Czego najlepszym przykładem jest 16-letnia Laura Bukowska, która zainicjowała kampanię, w której zobowiązała się do znalezienia domu Capuccino, jednemu z psów ze schroniska w Korabiewicach.

http://www.karmiepsiaki.pl/
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowy

Pasaż zakupowy