Co powinniśmy jeść, kiedy temperatura powietrza przekracza 30 stopni C?

pixabay.com pixabay.com

Mimo że lato to jedna z najpiękniejszych pór roku, kiedy termometry pokazują temperaturę powyżej 30 stopni C, zaczynamy przede wszystkim szukać sposobów na ochłodę. Basen, lemoniada z miętą, zimny prysznic, to jedne z najskuteczniejszych metod radzenia sobie ze skwarem. Problem pojawia się jednak wówczas, gdy, pomimo gorąca, musimy przygotować obiad. Mimo że w takich warunkach mamy znacznie mniejszy apetyt, powinniśmy pamiętać o odpowiedniej diecie. Jakie produkty pomogą nam zdrowo przetrwać upał?



Kiedy za oknem panuje tropikalna aura, poza wypijaniem odpowiedniej ilości wody, należy zadbać o lekką i bogatą w składniki odżywcze dietę. Na talerzu powinny w tym czasie królować warzywa i owoce. Kolorowe sałatki albo delikatne dania na parze z pewnością przypadną do gustu zarówno dorosłym, jak i dzieciom.

ARBUZ


Ten słodki owoc rodem z Południowej Afryki składa się niemal w 100% z wody. Z tego względu doskonale gasi pragnienie w upalny dzień. Można spożywać go solo albo przygotowywać na jego bazie orzeźwiające napoje wieloskładnikowe. Arbuz stanowi świetne źródło likopenu i cytruliny, dzięki czemu chroni serce. Włączając ten egzotyczny owoc do diety mamy pewność, że nasze samopoczucie nie ulegnie pogorszeniu, nawet w trakcie ekstremalnie wysokich temperatur.

CUKINIA

Cukinia, podobnie jak arbuz, składa się w ogromnej części z płynu. Warzywo to zawiera jednak znacznie więcej wartości odżywczych niż ów egzotyczny owoc. To doskonałe źródło potasu, żelaza, kwasu foliowego i witaminy A. Dzięki temu, że cukinia jest lekkostrawna, możemy przygotowywać na jej bazie delikatne potrawy na parze albo wegetariańskie dania jednogarnkowe, które mogą spożywać nawet małe dzieci.

OGÓREK

Lato nie bez powodu jest sezonem na ogórki. Te zielone warzywa składają się w większości z wody, dzięki czemu, spożywane na surowo, skutecznie gaszą pragnienie. Możemy przygotować z nich również pyszny chłodnik, mizerię albo lemoniadę. Dania ogórkowe są niskokaloryczne, a także świetnie nawadniają i odżywiają organizm.

POMARAŃCZE I GREJPFRUTY


Cytrusy są naszym sprzymierzeńcem w okresie tropikalnych upałów. Te soczyste owoce  składają się w 90% z wody, a ich kwaskowy smak sprawia, że świetnie orzeźwiają i gaszą pragnienie. Przygotowana na ich bazie domowa lemoniada zapewni nam solidną dawkę witaminy C, a także będzie zdrową alternatywą dla słodkich gazowanych napojów.

Skarby z warzywniaka


Jak widać, w trakcie upałów wcale nie musimy rezygnować z większości posiłków. Z pomocą przychodzą nam bowiem obfitujące w wodę warzywa i owoce. Nie dość, że są niskokaloryczne, lekkostrawne, to jeszcze mają właściwości orzeźwiające i chłodzące. Stanowią także źródło cennych antyoksydantów. Można z nich szybko przygotować proste dania, dzięki którym nasz organizm będzie w dobrej formie, nawet podczas niemożliwie wysokich temperatur.
Alicja Chrząszcz
Źródło: www.portal.abczdrowie.pl
Źródło zdjęć: www.pixabay.com
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowy

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy