Otyłość wpływa nie tylko na sylwetkę

Fot.  Marjan Lazarevski MLazarevski [CC BY-ND 2.0 ], Flickr.com Fot. Marjan Lazarevski MLazarevski [CC BY-ND 2.0 ], Flickr.com

Nadmierna ilość kilogramów nie tylko negatywnie wpływa na sylwetkę, ale również na osobowość. – wskazują badacze ze Stanowego Uniwersytetu Medycznego na Florydzie.

Negatywne konsekwencje otyłości dotyczą nie tylko zdrowia i sprawności fizycznej. Brak pewności siebie, nerwowe zachowanie i brak asertywności – takie zachowania zauważyli amerykańscy naukowcy u osób, które znacznie przybrały na wadze.

Naukowcy doszli do wniosku, że osoby z nadwagą nie mają w sobie tyle silnej woli, co osoby szczuplejsze, przez co mają problemy z samodzielnym podejmowaniem decyzji. Co w konsekwencji przyczynia się do dalszego wzrostu masy ciała. Zwiększona masa ciała to również nasilona impulsywność objawiającą się poprzez łatwość ulegania pokusom, również tym kulinarnym.

Według Angeliny Sutin, autorki badań, nadwaga „nie jest jedynie kwestią ciała, ale również ducha(...) i może prowadzić do trwałych zmian osobowości”.

Wyniki badań zostały opublikowane na łamach czasopisma „Psychological Science”.