Owady na obiad? Spróbuj tofu z larwami!

By Fuzheado (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons By Fuzheado (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Zespół studentów z Cornell University stworzył substytut tofu. C-fu od oryginalnej wersji różni to, że zamiast z soi, w 100 proc. składa się z larw owadów.

C-fu, czyli proteinowe tofu zrobione w 100 proc. z larw mącznika młynarka (Tenebrio molitor) to dzieło czterech absolwentów z Cornell University's Department of Food Science.

„Głównym błędem jest przekonanie, że C-fu, to tofu.” – powiedział „The Huffington Post” jeden ze studentów Lee Cadesky. „To nie smakuje jak tofu. Proces produkcji jest analogiczny do produkcji tofu, ale jest to zupełnie inny produkt.”

Nazwa powstała z kombinacji chińskiego słowa „fu”, które oznacza twarożek i litery „C”, która z kolei nawiązuje do angielskiego słowa „crickets” (świerszcze). Dlaczego świerszcze? Bo były to pierwsze owady z którymi eksperymentował zespół naukowców.

„C-fu to produkt o wszechstronnym zastosowaniu, który może być przetwarzany na różne sposoby.” – powiedział Cadesky i dodał, że inspiracją do stworzenia C-fu jest imitacja mięsa kraba, czyli tak zwane surimi, które zostało opracowane, jako sposób na przetworzenie niechcianych gatunków ryb do pożądanego produktu. By otrzymać 1 kilogram tego specyficznego twarożku potrzeba aż 10 tysięcy larw.

Larwy mącznika młynarka (Tenebrio molitor) By Pengo (Own work) [CC BY-SA 3.0 or CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons

Smażone C-fu idalnie komponuje się w sałatkach, źródło: https://cfufoods.wordpress.com
Zjadłabyś/zjadłbyś tofu z larw?