Słony chleb bez soli, ale za to z algami morskimi

Fot. mitchenall [CC BY 2.0 ], Flickr.com Fot. mitchenall [CC BY 2.0 ], Flickr.com

Chleb jest rzadko postrzegany, jako produkt, który dostarcza nam sporej dawki soli. Ale z racji tego, że spożywamy go dosyć często pieczywo jest w stanie dostarczyć nam 15-27 proc. sodu. Czy w takim razie osoby, które mają problem z nadciśnieniem muszę zrezygnować z chleba w diecie? Portugalscy naukowcy opracowali technologię wytwarzania chleba, w zamiast soli zastosowano… morskie algi.

„Słony chleb bez soli” to zasługa uczonych z Politechniki w Leirii oraz z Wyższej Szkoły Turystyki i Technologii Morskich w Peniche.

Badacze upiekli chleb, w którym sól zastąpiono algami morskimi, mikroorganizmami bazującymi na koloniach bakterii i drożdży.

Algi mają intensywny smak, ale zawierają niewiele soli, natomiast są niezwykle bogate z ważne składniki odżywcze, a ich spożywanie szybko prowadzi do uczucia sytości, które również jest niezwykle korzystne w walce z otyłością.

Pieczywo, w którym szkodliwą sól zastąpiono zdrowymi algami morskimi, będzie można kupić w portugalskich sklepach już w grudniu tego roku.
Ekologia.p, źródło: PAP