Te zapachy wprowadzą nas w dobry nastrój

Fot. Dennis Wong[CC BY 2.0 ], Flickr.com
O tym, że przyjemne zapachy wprawiają w dobry nastrój, wiadomo nie od dziś. Liczne badanie wykazały, że dany aromat pozostawia w ludzkiej pamięci ślad na bardzo długi czas, kojarząc się z wizualnymi wrażeniami lub też z emocjonalnymi przeżyciami z przeszłości. Co odgrywa szczególne znaczenie w okresie przedświątecznym. Odpowiednio dobrane zapachy przyciągają klientów. Więcej klientów to większa sprzedaż.

Czy zapach może wpływać na nasze samopoczucie, kondycję fizyczną czy decyzje zakupowe? Martin Lindstrom, autor książki „Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy” przekonuje, że 75 proc. emocji wyzwalanych jest nasz nos. Aromaty wpływają na pierwsze wrażenie i nasze decyzje zakupowe, decyduje o czasie przebywania konsumenta w sklepie oraz na decyzje, jakie on podejmuje. W jaki sposób wykorzystując zapachy możemy mieć wpływ na ludzkie zachowanie?


wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy