Eagle Two podbije Australię!

solar bolid

Własnoręcznie zbudowany przez młodych konstruktorów Eagle Two szykuje się na zwycięstwo w Australii! Studenci Politechniki Łódzkiej działający w Studenckim Kole Naukowym Miłośników Motoryzacji przy Wydziale Mechanicznym po raz kolejny chcą udowodnić, że nie znają słowa „niemożliwe”, tworząc drugi w historii polskiej motoryzacji pojazd napędzany energią słoneczną.



Kreatorzy pierwszego w Polsce samochodu solarnego, zespół Lodz Solar Team, 14 lipca w hali dworca Łódź Fabryczna zaprezentował nowy model pojazdu. Auto już za 3 miesiące powalczy o wygraną w jubileuszowej edycji zawodów Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii. „Eagle Two”, bo tak się nazywa, wystartuje w klasie pojazdów miejskich – Cruiser Class. Pracę nad pojazdem trwały od momentu powrotu grupy z wyścigu z RPA w październiku ubiegłego roku, a już dziś możemy cieszyć się z dokonań drużyny.

Już nie raz udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych – zbudowaliśmy pierwszy polski pojazd napędzany energią słoneczną i dowiedliśmy jego niezawodności, przebywając ponad 3 000 km w Australii, a rok później ponad 2 800 km w RPA. Nie stoimy jednak w miejscu, chcemy się dalej rozwijać. Bazując na badaniach innowacyjnych technologii, stworzymy jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, który z powodzeniem mógłby poruszać się po polskich drogach. Pokażemy, że stać nas na więcej!
– zapewniała po powrocie z wyścigu Sasol Solar Challenge Paula Mierzejewska, koordynator projektu Lodz Solar Team. Jakie są efekty? Jak został ulepszony nowy model?

Następca Eagle One, zaprezentowany podczas premiery na terenie największego dworca kolejowego w Polsce- Łódź Fabryczna, jest samochodem mogącym pomieścić w swoim wnętrzu 5 osób. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i pracy wielu konstruktorów jest to pojazd, który swoją specyfikacją znacznie odbiega od poprzednika. Redukcji uległa powierzchnia czołowa bolidu, co korzystnie wpłynęło na aerodynamikę projektowanego Eagle Two i o 1/3 zredukuje zużycie energii. Zmniejszeniu uległa także masa własna, co znacznie zminimalizuje opory toczenia. Oprócz tego „Orzełek” jest wyposażony w nowoczesne opony Bridgestone Ecopia Ologic zaprojektowane z myślą o tego rodzaju pojazdach, które są idealnym sposobem  na dodatkowe zredukowanie oporów toczenia. Na dachu pojazdu zastosowane zostało 5 m2 paneli słonecznych o większej sprawności (aż 24,3%). Pozwolą one drużynie na bardziej efektywne pozyskanie energii słonecznej. Dzięki współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstałego bolidu zyskała zupełnie odmienny charakter, który z pewnością usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających fanów projektu. W porównaniu z Eagle One, wzrosła prędkość maksymalna bolidu. Drugi Orzełek, jak zapewniają kreatorzy, może rozpędzić się do 140 km/h! Ofiarność wielu osób podczas akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl sprawiła, że LST pozyskał pieniądze na zastosowanie baterii litowo-jonowej. Dzięki niej pojazd przejedzie około 700 km na jednym ładowaniu. Ponadto nadwozie nie wymagało zastosowania klatki bezpieczeństwa. W tym modelu konstrukcyjne wzmocnienie karoserii zapewni wysoki stopień ochrony pasażerów.

Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Przez ostatnie 2 miesiące od kiedy dotarła karoseria do naszego garaży przy Wydziale Mechanicznym PŁ, poświęcaliśmy każdą wolną minutę, by doprowadzić do finalizacji założonych przez nas planów. Prace projektowe, przy użyciu zaawansowanych programów komputerowych, dzięki wielu godzinom symulacji, dały nam szansę stworzyć jeszcze lepszą konstrukcję. Wszystko w celu uzyskania prawdziwej perfekcji. Nie tylko, by walczyć o zwycięstwo, ale również, by postawić kolejny krok w pracy nad polską elektromobilnością - krok, który miejmy nadzieję, wpłynie na użytkowanie samochodów elektrycznych w naszym kraju na co dzień - mówi Artur Cieśliński, koordynator działu mechanicznego zespołu Lodz Solar Team.

Drużyna Lodz Solar Team to pełna pasji grupa młodych prekursorów ekotechnologii, którzy nieprzerwanie od 3 lat pragną zaszczepić innowacyjną myśl technologiczną. Życzymy im kolejnych sukcesów i oczywiście trzymamy kciuki, żeby zdobyli jak najlepsze miejsce podczas wyścigu Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii!
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy