Dlaczego warto jeść na śniadanie płatki gryczane?

pixabay.com pixabay.com

Płatki gryczane stanowią zdrowszy zamiennik popularnych płatków śniadaniowych. Są bezglutenowe i można z nich przygotować pyszne przekąski. Jako że zawierają mnóstwo cennych dla zdrowia substancji, zasługują na uwagę osób, które chcą się świadomie odżywiać.



Gryka jest pseudozbożem, które uprawia się na świecie już od ok. 2000 roku p.n.e. Mimo że roślina sama w sobie wygląda dość niepozornie, jej nasiona mają ogromne znaczenie gospodarcze. Służą nie tylko do wytwarzania bogatych w wartości odżywcze i odpornych na utlenianie kasz, lecz także wykorzystuje się je do produkcji naturalnie bezglutenowej mąki gryczanej, z której powstają makarony, pieczywo czy placki. W przemyśle spożywczym zastosowanie mają także miododajne kwiaty i ziele tej rośliny. Nektar pozyskiwany z gryki słynie ze swojego wzmacniającego działania. Nasiona gryczane stanowią bogactwo białka, błonnika oraz witamin z grupy B, witamina E,PP, a także minerałów (np. magnez czy żelazo).

Wytwarzane z ziaren gryki płatki mają charakterystyczny, orzechowo-słodki smak. Można je jeść razem z kefirem lub mlekiem roślinnym albo dodawać do owoców czy bakalii. Płatki uzyskuje się poprzez oczyszczenie i zgniecenie ziaren oraz oddzielenie ich od mączki wydobywającej się w procesie rozdrabniania.

Oto trzy główne korzyści wynikające z wprowadzenia płatków gryczanych do  codziennego jadłospisu:



Jak widać, miska płatków gryczanych na śniadanie zrobi dla nas więcej dobrego niż zjedzona w pośpiechu drożdżówka w duecie z kawą.

pixabay.com
Alicja Chrząszcz
Źródło: www.ecoblik.pl
Źródło zdjęcia: www.pixaby.com
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy