Leczniczy potencjał zupy miso

pixabay.com pixabay.com

Miso to jedna z najbardziej charakterystycznych potraw kuchni japońskiej. Pasta na bazie sfermentowanej soi nie tylko jest smaczna i pożywna, lecz także uchodzi za sekret długowieczności Japończyków ze względu na unikalne właściwości prozdrowotne. Regularne spożywanie miso podnosi odporność, przedłuża młodość, neutralizuje toksyczne działanie alkoholu, a nawet chroni przed rakiem!



Miso jest tradycyjną japońską pastą produkowaną ze sfermentowanych ziaren soi z dodatkiem jęczmienia lub ryżu, soli morskiej i drożdży. Czas fermentacji tej potrawy wynosi zazwyczaj od 3 miesięcy do 3 lat. Dzięki temu miso obfituje w cenne enzymy, bakterie kwasu mlekowego, a także witaminy (z grupy B, K2-MK7 i D) oraz substancje mineralne (fosfor, żelazo, wapń, potas). Znajdziemy w niej także kwas linolenowy i lecytynę. W jej składzie zawarte są ponadto aminokwasy niezbędne, przez co pasta jest unikalnym źródłem dobrej jakości białka. Na jej bazie przyrządza się pożywną zupę z dodatkiem glonów, tofu i makaronu ryżowego.

Badania naukowe wykazują, że największe działanie prozdrowotne mają zawarte w miso flawonoidy, czyli genisteina i daidzeina. Związki te blokują rozwój komórek rakowych, powodując, że patologiczne zmiany kurczą się i zanikają.

Co ciekawe, zawarta w japońskiej potrawie soja jest pozbawiona szkodliwych związków, które znajdują się w większości produktów sojowych. W procesie długotrwałej fermentacji toksyczne substancje ulegają neutralizacji i są zastępowane składnikami o działaniu prozdrowotnym.

Uważa się, że pasta miso jest jednym z sekretów zdrowia i długowieczności Japończyków. Spożywają oni potrawy na bazie sfermentowanej soi w postaci zup i przekąsek, dzięki czemu w ich kraju wskaźnik zachorowań na raka jest najniższy na świecie!

Oto pozostałe zalety umieszczenia miso w codziennym jadłospisie:

wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowy

Pasaż zakupowy