Sezon grillowy - pora na grillowane warzywa i owoce

Fot. Mike McCune/Flickr CC Fot. Mike McCune/Flickr CC

Sezon na grilla rozpoczął się na dobre, a przed nami kolejny długi weekend. Spotkanie przy grillu może być okazją nie tylko do towarzyskich pogaduszek, ale również do spróbowania ciekawych i smacznych potraw. Może zamiast standardowej kiełbasy i karkówki warto łaskawszym okiem spojrzeć na warzywa i owoce z grilla?


Jak grillować?


Jest kilka zasad, o których warto pamiętać, by zmniejszyć ryzyko negatywnego wpływu grillowanych potraw na organizm. Bezpośrednio na ruszcie można piec tylko te produkty, które nie potrzebują długiej obróbki termicznej. Do dań mięsnych warto używać aluminiowych, specjalnie żłobionych tacek. Ich struktura znacznie ułatwia swobodny obieg ciepłego powietrza. Co więcej, zapobiega opadaniu wytapiającego się tłuszczu na rozżarzone węgle. To istotne, bo spalający się w ogniu tłuszcz przyczynia się do wydzielania bardzo szkodliwych związków chemicznych np. nadtlenków lipidowych, które mają silne działanie rakotwórcze. Należy pamiętać, aby ruszt był zawsze skrupulatnie oczyszczony ze spalonych resztek potraw i tłuszczu. Ważne jest również to, w jaki sposób palisz w grillu. Płomień powinien żarzyć się równomiernie, ale podpałek można używać wyłącznie do rozpalania ogniska. Nie dodawaj ich w czasie pieczenia, gdy żar przygasa. Ich opary nie tylko zaburzają smak potraw, ale też są bardzo niezdrowe. Za to dodając do paleniska łupiny orzecha włoskiego lub owoce jałowca, uzyskasz dodatkowy, przyjemny aromat potraw.

Jeśli chodzi o czas pieczenia, trzeba zdać się na własną intuicję i wyczucie. Zarówno zbyt krótkie, jak i zbyt długie jest bardzo szkodliwe. Zwęglone danie jest ciężkostrawne i w zasadzie całkowicie pozbawione wartości odżywczych. Zaś surowe może prowadzić do poważnych zatruć.


wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Pasaż zakupowy