Zwierzęta mówią, trzeba tylko umieć słuchać
Zwierzęta mówią nie tylko w wigilię. Trzeba tylko umieć słuchać. Papugi, gwarki czy lirogony znakomicie imitują ludzką mowę, a słów nierzadko używają z sensem. Nieco rzadziej zagadują do nas ssaki, choć szympansy ponad słowa przedkładają gesty. Według tradycji wigilijna noc jest jedyną w ...
Wilków coraz więcej. Czy mamy się czego bać?
Wilk – tajemniczy inteligent
Zwykło się mówić, że wilki to stadne zwierzęta. Żyją w watahach składających się z kilku pokoleń, w których prymat wiedzie tzw. para alfa, czyli najstarszy samiec wespół z najstarszą samicą. To jednak nie do końca prawda. Zanim wilk zbuduje watahę, przechodzi przez okres samotności, kiedy ...
Ryba przyłapana na używaniu narzędzi
Czy ryby potrafią korzystać z narzędzi? Okazuje się, że tak. Czego dowodem są zdjęcia, na których widać jak ryba z rodziny wargaczowatych (Choerodon schoenleinii) wykorzystuje skałę, by otworzyć skorupkę małża – podaje Daily Mail.
To będzie udany rok dla orłów przednich
To będzie naprawdę udany rok dla populacji orła przedniego. Do tej pory aż 14 młodych orłów ptaków opuściło gniazda w Karpatach. W jednym z gniazd odchowała się nawet dwójka młodych, a to rzadki przypadek u tych ptaków.
Wieloryb u wybrzeży Bałtyku
U wybrzeży Bałtyku zaobserwowano wieloryba. Na razie nie wiadomo co to za gatunek, dlatego ekolodzy apelują o zgłaszanie wszelkich obserwacji tego morskiego ssaka.
Ropuchy szare ruszyły na gody
Trwają wędrówki godowe żyjących na Podkarpaciu, m.in. w Bieszczadach i Beskidzie Niskim, ropuch szarych − powiedział PAP we wtorek Marek Holly z Bieszczadzkiego Parku Narodowego.
Bezpieczne drzemki ptaków
Do czego wystarczy połowa mózgu?
Do czego wystarczy połowa mózgu? Otóż migrującym ptakom pozwala spokojnie spać - bez strachu, że drapieżnik zaskoczy je podczas snu - informuje Science. Ptaki podczas podróży ucinają sobie drobne drzemki. Pozostają jednak czujne. Kiedy odpoczywają połowa ich mózgu jest aktywna.
W Polsce pojawiły się już żurawie. Czy to wiosna?
Czy to wiosna? W Polsce pojawiły się już żurawie
Na terenie Nadleśnictwa Międzychód pojawiły się już żurawie. Pierwsze osobniki zawitały do północno-wschodniej Polski już pod koniec stycznia. Czy to zwiastuje rychłe nadejście wiosny?
Dlaczego dinozaury wyginęły? Bo miały pecha
Dlaczego dinozaury wyginęły? Bo miały pecha. Zdaniem naukowców dinozaury nie zniknęłyby z powierzchni Ziemi, gdyby asteroida uderzyła nieco wcześniej lub nieco później. – wynika z badań opublikowanych na łamach „Biological Reviews”.
Bociany zimujące w Polsce – jak im pomóc?
Każdego roku kilkadziesiąt bocianów pozostaje w Polsce na zimę. Głównie są to ptaki słabe i chore, które nie mogły udać się w długą podróż do Afryki. Często wymagają one naszej opieki.