Czy do Lubuskiego powrócą żubry?
"Gazeta Lubuska": Od lat w województwie lubuskim nie ma żubrów, choć kiedyś zwierzęta te żyły w tutejszych lasach. Wiele wskazuje na to, że żubry znów zamieszkają w tym regionie.
Wataha wściekłych wilków atakuje osiedle na Alasce
Wataha chorych na wściekliznę wilków atakuje osiedle eskimoskie na Alasce. Stado porwało już trzy psy zaprzęgowe i zagryzło miot szczeniaków.
Potrafi biec przez sześć godzin bez przerwy
Amerykańscy naukowcy wyhodowali genetycznie zmodyfikowaną "supermysz". Zwierzę jest szybsze, zwinniejsze i bardziej płodne od innych przedstawicieli swojego gatunku.
Ponad 1/3 ryb w Europie grozi wyginięcie
Dwieście spośród 522 europejskich gatunków ryb słodkowodnych może wkrótce wyginąć. Dwanaście gatunków już wymarło. Jednym z nich jest sieja ostronosa, która jeszcze w latach 40. XX wieku żyła w zatokach Morza Północnego.
Populacja tygrysów w Indiach spadła o ponad połowę
Populacja tygrysów w Indiach w ciągu ostatnich pięciu lat spadła o ponad połowę - wynika z opublikowanego w piątek w Delhi oficjalnego raportu.
Małż, który ma ponad 400 lat
Małż, którego wydobyto z dna morza u wybrzeży Islandii, okazał się najdłużej żyjącym ze znanych zwierząt.
Stuletnia ryba z Alaski
W zeszłym miesiącu podczas zwykłych połowów śledzi na Morzu Beringa rybacy schwytali przez przypadek najstarsze zwierzę Alaski: blisko 100-letnią rybę skalną (Sebastes borealis). Mierzyła 1,1 m, a ważyła aż 27 kg.
Jedna trzecia małp na świecie zagrożona wyginięciem
Niemal jedna trzecia światowej populacji małp może wyginąć, jeśli ludzie nadal będą polować, handlować dzikimi zwierzętami i niszczyć dżungle tropikalne - ostrzega w piątek Światowa Unia Ochrony Przyrody i Jej Zasobów (IUCN).
Rząd zobowiązał się do przestrzegania zakazu połowów dorsza
Polski rząd zobowiązał się, że będzie przestrzegać zakazu połowów dorsza na Wschodnim Bałtyku.
Konsultacje społeczne w projekcie "Kraina Żubra"