Północne susły zmieniają klimat na Ziemi?
Susły zmieniają klimat na ziemi? Zdaniem amerykańskich naukowców tryb życia arktycznych susłów przyczynia się do globalnego ocieplenia.
Bałtyckie morświny krytycznie zagrożone
Los bałtyckich waleni pod znakiem zapytania
Morświny żyjące w Morzu Bałtyckim są krytycznie zagrożone. Ich populacja wynosi zaledwie 450 osobników − wynika z badania przeprowadzonego ramach międzynarodowego projektu SAMBAH.
Ptaki zimujące w Polsce
Dla tych gatunkow ptaków Polska to ciepły kraj
Są gatunki ptaków, dla których Polska jest tym, czym Afryka dla bocianów: ciepłym krajem. Zimą można u nas spotkać pochodzące ze Skandynawii i Syberii ptaki kaczkowate, na łąkach i polach – myszołowy włochate, zaś na miejskich drzewach uwijają się barwne gile i jemiołuszki.
Polscy naukowcy odkrywają tajemnice ślepowronów
Polacy odkrywają tajemnice ślepowronów
Ślepowron to ptak wędrowny. W Polsce obecny od marca i kwietnia do października. Polscy naukowcy jako pierwsi na świecie zbadali sposób migracji tego z najrzadszych gatunków czapli, a o swoich odkryciach poinformowali na łamach czasopisma „Journal of Ornithology”.
Ścisła ochrona dla Magurskiego Parku Narodowego
Większa ochrona dla Magurskiego Parku Narodowego
Magurski Park Narodowy jest jedną z ostatnich kluczowych ostoi przyrody w polskiej części Karpat. Minimum 60 proc. obszaru Magurskiego Parku Narodowego powinno zostać objętych ochroną ścisłą, która jest najskuteczniejszą formą ochrony procesów naturalnych – apelują ekolodzy z WWF Polska.
Samiec uchatki zgwałcił pingwina królewskiego
Na plaży wyspy Marion: uchatka zgwałciła pingwina królewskiego. Incydent został nagrany na kamerę i sfotografowany przez naukowców z Uniwersytetu w Pretorii.
„Cudowny” powrót słoniowego żółwia z Galapagos
Cudowny powrót wielkiego żółwia z Galapagos
Gigantyczne żółwie słoniowe (Chelonoidis nigra), które zamieszkują wyspę Galapagos mają się dobrze. Populacja tych gadów, szacowana 1960 r. na 15 osobników, liczy obecnie 1000 zwierząt. – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „PLOS ONE”
Koniec lata – orliki krzykliwe szykują się do odlotu
Koniec lata – orliki szykują się do odlotu
Lada dzień rozpoczną się odloty do miejsc zimowania gniazdujących na Podkarpaciu orlików krzykliwych. Odloty tradycyjnie rozpoczynają się w połowie września i trwają 3-4 dni. – informuje Polska Agencja Prasowa.
Dreadnoughtus schrani − ten gigant ważył 65 ton i miał 25 metrów długości
Ten gigant ważył 65 ton i miał 25 metrów długości
Ważył 65 ton, miał 25 metrów długości i rozmiarem przypominał sporej wielkości dom jednorodzinny. Naukowcy z Drexel University odkryli szkielet najpotężniejszego stworzenia, jakie kiedykolwiek chodziło po powierzchni ziemi. O swoim odkryciu poinformowali na łamach czasopisma Scientific ...
 Bociany zimujące w Polsce: nie mogły odlecieć do Afryki i potrzebują naszej pomocy
Nie mogły odlecieć do Afryki – potrzebują pomocy
W przemyskim Ośrodku Rehabilitacji Zwierząt Chronionych w tym roku zamieszka około 80 bocianów. Nie odlecą do Afryki, zimę spędzą w Przemyślu. Konieczne jest wsparcie, dlatego ośrodek przygotowuje się do akcji „Pomóż bocianom przetrwać zimę”.