Monitoring nietoperzy – w weekend rusza liczenie nietoperzy
W weekend rusza wielkie liczenie nietoperzy
W weekend rusza wielkie liczenie nietoperzy. 10 i 11 stycznia 2015 r. chiropterolodzy oszacują liczbą hibernujących ssaków w rezerwacie przyrody „Nietoperek” oraz obiektach wolnostojących Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego w Lubuskiem.
Foczy boom: trzy helskie foki są w ciąży
Trzy helskie foki szare są w ciąży. Jeśli nie będzie żadnych komplikacji, foki urodzą się na przełomie lutego i marca.  – mówi Katarzyna Pietrasik z WWF Polska.
Jadowita ryba w Bałtyku
Czy kąpiel w Bałtyku będzie nadal bezpieczna?
W Bałtyku coraz częściej pojawia się ostrosz – najbardziej jadowita ryba występująca w europejskich wodach.  Czy zatem kąpiel w Bałtyku będzie nadal bezpieczna?
Północne susły zmieniają klimat na Ziemi?
Susły zmieniają klimat na ziemi? Zdaniem amerykańskich naukowców tryb życia arktycznych susłów przyczynia się do globalnego ocieplenia.
Bałtyckie morświny krytycznie zagrożone
Los bałtyckich waleni pod znakiem zapytania
Morświny żyjące w Morzu Bałtyckim są krytycznie zagrożone. Ich populacja wynosi zaledwie 450 osobników − wynika z badania przeprowadzonego ramach międzynarodowego projektu SAMBAH.
Ptaki zimujące w Polsce
Dla tych gatunkow ptaków Polska to ciepły kraj
Są gatunki ptaków, dla których Polska jest tym, czym Afryka dla bocianów: ciepłym krajem. Zimą można u nas spotkać pochodzące ze Skandynawii i Syberii ptaki kaczkowate, na łąkach i polach – myszołowy włochate, zaś na miejskich drzewach uwijają się barwne gile i jemiołuszki.
Polscy naukowcy odkrywają tajemnice ślepowronów
Polacy odkrywają tajemnice ślepowronów
Ślepowron to ptak wędrowny. W Polsce obecny od marca i kwietnia do października. Polscy naukowcy jako pierwsi na świecie zbadali sposób migracji tego z najrzadszych gatunków czapli, a o swoich odkryciach poinformowali na łamach czasopisma „Journal of Ornithology”.
Ścisła ochrona dla Magurskiego Parku Narodowego
Większa ochrona dla Magurskiego Parku Narodowego
Magurski Park Narodowy jest jedną z ostatnich kluczowych ostoi przyrody w polskiej części Karpat. Minimum 60 proc. obszaru Magurskiego Parku Narodowego powinno zostać objętych ochroną ścisłą, która jest najskuteczniejszą formą ochrony procesów naturalnych – apelują ekolodzy z WWF Polska.
Samiec uchatki zgwałcił pingwina królewskiego
Na plaży wyspy Marion: uchatka zgwałciła pingwina królewskiego. Incydent został nagrany na kamerę i sfotografowany przez naukowców z Uniwersytetu w Pretorii.
„Cudowny” powrót słoniowego żółwia z Galapagos