Biedronka rezygnuje z „trójek”

Czwartek 20.04.2017
pixabay.com pixabay.com

Biedronka, jedna z największych sieci spożywczych w Polsce, zamierza zrezygnować ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego. Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, wystosowała oficjalną politykę rezygnacji ze sprzedaży jajek oznaczonych cyfrą „3” do roku 2025. Ta decyzja, to następstwo rozmów prowadzonych ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które prowadzi kampanię „Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.



Kura, to jedno z najczęściej wykorzystywanych zwierząt w przemyśle, a chów klatkowy Chów klatkowy należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. Dlatego organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą „3”. W Polsce z jajek z chowu klatkowego rezygnują już sieci sklepów Aldi i Lidl, dając sobie na to okres przejściowy do 2025 r.

W wyniku rozmów prowadzonych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka „trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.

„Ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Liczymy na to, że kolejne sieci również zrezygnują ze sprzedaży i stosowania jajek pochodzących z chowu klatkowego” ‒  mówi Klara Siemianowska, jedna z koordynatorek kampanii. „Jak one to
znoszą?” ‒ Otwartych Klatek.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowy

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy