Nowe filmy ekologiczne

Robo-chrząszcz do zadań specjalnych
Naukowcy z Singapuru stworzyli robo-chrząszcza. Jego zadaniem będzie ratowanie ludzkiego życia.
 Mrówki budują niesamowitą konstrukcję z liści
Mrówki to istoty społeczne –współpracują ze sobą i dzielą się obowiązkami. Są też niezłymi inżynierami. Na przykład zielone mrówki z Australii budują na drzewach olbrzymie gniazda z liści. Jako spoiwo wykorzystują jedwabną substancję, którą produkują larwy mrówek. Gniazdo wielkości piłki do gry w nogę robi wrażenie. Stworzenie takiej konstrukcji umożliwia specyficzna komunikacja. Mrówki z tego ... »
Pierwszy polski film o pszczołach
Z powodu chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób czy niszczenia siedlisk. W Polsce co sekundę ginie 105 pszczół. Pszczoły to życie. Produkcja jednej trzeciej żywności i 90 procent owoców zależy od zapylania przez owady, głównie przez pszczołowate, do których zaliczają się pszczoły i trzmiele. Idąc tym tropem Krystian Matysek razem z aktorką Magdaleną Popławską podąża poprzez ... »
Robo-pies kontra żywy pies
Spot czyli robo-pies został pierwotnie zaprojektowany przez Google, by służyć w armii. Kiedy amerykańskie wojsko uznało, że Spot nie jest jeszcze gotowy, by służyć Ojczyźnie, robot został odesłany do cywila. W sumie wyszło mu to na dobre. Na poniższym filmie,  który powstał podczas jednego z testów Spota, można zobaczyć konfrontację robo-psa z prawdziwym psem i imieniu Fido. Jak ... »
Nora – nowa gwiazda Internetu
Nora urodziła się 6 listopada 2015 roku. Niestety nieco ponad tydzień po narodzinach mama niedźwiedzica przestała opiekować się małym niedźwiadkiem. Dlatego też maluchem zaopiekowali się pracownicy amerykańskiego ogrodu zoologicznego.
Ponad 100 lat globalnego ocieplenia
NASA stworzyła wizualizację, która przedstawia przekrój temperaturowy, obejmujący lata 1880-2015. Z filmu zamieszczonego przez NASA jasno pokazują, że na Ziemi jest coraz cieplej.
Jak naładować telefon za pomocą błota?
Małe generatory, które wykorzystują ciepło, by wytworzyć energie elektryczną są testowane w Malawi, gdzie zaledwie 10 proc. społeczeństwa ma dostęp do energii. Urządzenie, tzw. termoelektryczny generator, jest podłączane do pieca z błota, dzięki czemu ludzie mogą naładować latarkę, telefon lub radio, albo gotować jedzenie.
Jak pies postrzega świat?
Zastanawialiście się kiedyś jak pies postrzega świat? Okazuje się, że nie wzrok, ale węch jest najważniejszym psim zmysłem. Węch to zmysł, który psom opisuje świat.
Perseidy – niesamowite zjawisko na letnim niebie
W sierpniu jest najlepszy czas, by obserwować Perseidy. Perseidy to jedne z najbardziej znanych rojów meteorów. Ich orbita przecina każdego roku z ziemską w dniach 17 lipca–24 sierpnia. Maksimum roju obserwuje się pomiędzy 12 a 14 sierpnia. Rój związany jest z kometą Swift-Tuttle. Jej jądro paruje i uwalnia cząstki i grudki pyłu,  które tworzą długi warkocz w przestrzeni kosmicznej.
Co się dzieje, kiedy dasz orangutanowi kamerę GoPro?
Zaćmienie Słońca widziane z kosmosu
ESA zaprezentowała krótkie nagranie zaćmienia Słońca obserwowanego z orbity okołoziemskiej. Materiał został opracowany ze zdjęć wykonanych przez satelitę Proba-2.
Czysty zysk z mikrobiogazowni
Kontenerowa Mikrobiogazownia to innowacyjne rozwiązanie w dziedzinie produkcji biogazu. Jak działa taka instalacja? Jakie są zalety kontenerowej mikrobiogazowni?