Nowe filmy ekologiczne

Robo-pies kontra żywy pies
Spot czyli robo-pies został pierwotnie zaprojektowany przez Google, by służyć w armii. Kiedy amerykańskie wojsko uznało, że Spot nie jest jeszcze gotowy, by służyć Ojczyźnie, robot został odesłany do cywila. W sumie wyszło mu to na dobre. Na poniższym filmie,  który powstał podczas jednego z testów Spota, można zobaczyć konfrontację robo-psa z prawdziwym psem i imieniu Fido. Jak ... »
Nora – nowa gwiazda Internetu
Nora urodziła się 6 listopada 2015 roku. Niestety nieco ponad tydzień po narodzinach mama niedźwiedzica przestała opiekować się małym niedźwiadkiem. Dlatego też maluchem zaopiekowali się pracownicy amerykańskiego ogrodu zoologicznego.
Ponad 100 lat globalnego ocieplenia
NASA stworzyła wizualizację, która przedstawia przekrój temperaturowy, obejmujący lata 1880-2015. Z filmu zamieszczonego przez NASA jasno pokazują, że na Ziemi jest coraz cieplej.
Jak naładować telefon za pomocą błota?
Małe generatory, które wykorzystują ciepło, by wytworzyć energie elektryczną są testowane w Malawi, gdzie zaledwie 10 proc. społeczeństwa ma dostęp do energii. Urządzenie, tzw. termoelektryczny generator, jest podłączane do pieca z błota, dzięki czemu ludzie mogą naładować latarkę, telefon lub radio, albo gotować jedzenie.
Jak pies postrzega świat?
Zastanawialiście się kiedyś jak pies postrzega świat? Okazuje się, że nie wzrok, ale węch jest najważniejszym psim zmysłem. Węch to zmysł, który psom opisuje świat.
Perseidy – niesamowite zjawisko na letnim niebie
W sierpniu jest najlepszy czas, by obserwować Perseidy. Perseidy to jedne z najbardziej znanych rojów meteorów. Ich orbita przecina każdego roku z ziemską w dniach 17 lipca–24 sierpnia. Maksimum roju obserwuje się pomiędzy 12 a 14 sierpnia. Rój związany jest z kometą Swift-Tuttle. Jej jądro paruje i uwalnia cząstki i grudki pyłu,  które tworzą długi warkocz w przestrzeni kosmicznej.
Co się dzieje, kiedy dasz orangutanowi kamerę GoPro?
Zaćmienie Słońca widziane z kosmosu
ESA zaprezentowała krótkie nagranie zaćmienia Słońca obserwowanego z orbity okołoziemskiej. Materiał został opracowany ze zdjęć wykonanych przez satelitę Proba-2.
Czysty zysk z mikrobiogazowni
Kontenerowa Mikrobiogazownia to innowacyjne rozwiązanie w dziedzinie produkcji biogazu. Jak działa taka instalacja? Jakie są zalety kontenerowej mikrobiogazowni?
Ptasi taniec
Stado szpaków w locie porusza się niczym jeden, żywy kolektywny organizm. Głównym powodem dla którego ptaki te zbijają się w tak liczne stada jest ochrona przed drapieżnikiem.
Małpy w kąpieli
Makaki japońskie, nazywane także śnieżnymi małpami, większą część życia spędzają w gorących źródłach, chroniąc się przed mrozem i śniegiem. Makaki japońskie lubią się także bawić. Do ich ulubionych zabaw należy wskakiwanie z brzegu do kąpielisk i walka na śnieżki – podobno są mistrzami w lepieniu śnieżnych kul.
Jak dwutlenek węgla miesza w naszej atmosferze?
NASA stworzyła wysokiej rozdzielczości model komputerowy, który przedstawia przepływ dwutlenku węgla po całym świecie. Na symulacji widać duże różnice w poziomie CO2 na półkuli północnej i południowej. Stężenie tego związku zmienia się także w zależności od pór roku i cyklu wegetacji roślin.