Nowe filmy ekologiczne

Czy zwierzęta przeżywają żałobę?
Czy zwierzęta są w stanie przeżywać żałobę? Zdecydowanie tak! Słonie przeżywają śmierć swoich bliskich. Zrozumienie przez słonie, czym jest śmierć, według naukowców wiąże się ze strukturą stadną tych zwierząt. Słonie tworzą silne społeczności oparte na matriarchacie. Śmierć w zżytej rodzinie zapewne jest dużym wydarzeniem, które może wpływać na członków społeczności.
Dlaczego wyginął najliczniejszy ptak świata?
1 września 1914 roku w ogrodzie zoologicznym w Cincinnati rozstał się z życiem ostatni żyjący na ziemi przedstawiciel gołębia wędrownego − 29-letnia samica o imieniu Martha. Co doprowadziło do wyginięcia gołębia wędrownego? Dlaczego, w przeciągu zaledwie 40 lat, z powierzchni ziemi znikną najliczniejszy gatunek ptaka?
Wejdź do świata pszczół
Chcesz dowiedzieć się jak wygląda życie pszczół? Dzięki relacji na żywo z ula można obejrzeć z bliska życie najbardziej pracowitych owadów na świecie. Wejdź do świata, dotychczas niedostępnego dla ludzi i zobaczyć rój na własne oczy.
Niesamowity widok – ogromna erupcja na Słońcu
Nasza gwiazda dzienna popisała się 9 maja 2014 roku monstrualną erupcją. Wszystko zarejestrowało obserwatorium satelitarne Interface Region Imaging Spectrograph (IRIS)
Wrona rozumuje jak 7-letnie dziecko
Rozumienie związków przyczynowo skutkowych, to domena ludzi. Czy na pewno? Naukowcy od wielu lat badają zakres w jakim zwierzęta inne niż ludzie, są w stanie zrozumieć zasadę funkcjonowania zasady „akcji i reakcji”.
Dlaczego ptaki latają w kluczu?
Dlaczego ptaki latają w kluczu. Czy ułożenie migrujących ptaków w literkę „V” jest przypadkowe? Jaki jest klucz do zagadki ptasiego klucza?
Krótki film o Wróblach
W Polsce ocieplenia budynków w okresie lęgów powodują śmierć tysięcy ptaków, żywcem zamurowywanych w szczelinach i zamykanych w stropodachach – informuje Stołeczne Towarzystwo Ochrony Ptaków.
Znalezione w lesie. Oddamy właścicielowi
Oficjalny spot TV kampanii „Czyste Lasy”
Mimozami jesień się zaczyna…
„Mimozami jesień się zaczyna…” pisał Julian Tuwim. Mimoza wstydliwa inaczej czułek wstydliwy (Mimosa pudica) to roślina znana z tego, że jej liście po dotknięciu zwijają się. W warunkach naturalnych mimozę można spotkać w Ameryce Południowej i na Wyspach Oceanu Spokojnego. W naszym klimacie raczej nie da się jej uprawiać w ogrodzie, więc hodowana jest jako roślina doniczkowa
„Chodzące” rekiny u wybrzeży Indonezji
W Indonezji odkryto nowy gatunek rekina, który… chodzi po dnie morskim. Hemiscyllium Halmahera spaceruje po dnie wykorzystując ruchy płetw. Ryba ta posługuje się klasycznym, naprzemiennym ruchem czworonoga.  „Rekin dorasta do 27 cm długości i jest nieszkodliwy dla ludzi” – powiedział Mark Erdmann, biolog morski z Conservation International, który opisał ten gatunek.
To słoniątko wie, jak korzystać z życia!
To video zostało nakręcone w Elephant Nature Park w północnej Tajlandii. Mały słonik Navaan, który urodził się w październiku tego roku, uwielbia zażywać błotnych kąpieli, co widać na załączonym obrazku.
Studenci zachęcają do walki ze zmianami klimatu!
„Działajmy tu i teraz, razem!  – to hasło wymyślone przez grupę studentów Leszka Sibilskiego z University of Maryland (UMD), którzy postanowili rozkręcić kampanię na rzecz walki ze zmianami klimatu. W ramach projektu nagrali film, w którym młodzież zachęca ludzi, by zjednoczyli się i zaczęli wspólnymi siłami walczyć na rzecz naszej wspólnej przyszłości.