Nowe filmy ekologiczne

Dlaczego wiatraki budzą takie kontrowersje?
Turbiny wiatrowe na dobre zagościły w naszym krajobrazie. Budzą wiele kontrowersji ponieważ jak wiele zdobycz cywilizacji przynoszą korzyść, ale także stwarzają zagrożenie.
Jak zaśmiecamy kosmos
Kosmos jest pełen śmieci - alarmują naukowcy. Od 1957 roku zostało wyśledzonych ponad 40 tys. sztucznych obiektów. Są to głównie stare satelity, szczątki rakiet, elementy kosmicznych konstrukcji powstałe w wyniku kolizji.
Co kryje się za niską ceną bananów?
Zastraszanie, kontakt z pestycydami, ciężka, wielogodzinna praca za kwotę niewystarczającą na utrzymanie, to chleb powszedni pracownic i pracowników plantacji bananów. To właśnie z takich plantacji owoce trafiają do polskich sklepów...
Człowiek, który został kozą
Thomas Thwaites, 34-letni bezrobotny naukowiec z Londynu, założył specjalne protezy, by poruszać się jak kozy. W ten sposób spędził trzy dni w  pewnej wiosce w na zboczu szwajcarskich Alp, mają za towarzyszów jedynie zwierzęta. Za swój eksperyment dostał Antynobla w dziedzienie biologii.
Kawał dobrej, psiej sztuki
Brytyjski artysta Dominic Wilcox stworzył wystawę sztuki współczesnej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wystawa jest skierowana do psów.
Robo-chrząszcz do zadań specjalnych
Naukowcy z Singapuru stworzyli robo-chrząszcza. Jego zadaniem będzie ratowanie ludzkiego życia.
Poznajcie Kamę – surfującą świnkę
Kama uwielbia surfować i wychodzi jej to całkiem nieźle. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Kama to świnka.
 Mrówki budują niesamowitą konstrukcję z liści
Mrówki to istoty społeczne –współpracują ze sobą i dzielą się obowiązkami. Są też niezłymi inżynierami. Na przykład zielone mrówki z Australii budują na drzewach olbrzymie gniazda z liści. Jako spoiwo wykorzystują jedwabną substancję, którą produkują larwy mrówek. Gniazdo wielkości piłki do gry w nogę robi wrażenie. Stworzenie takiej konstrukcji umożliwia specyficzna komunikacja. Mrówki z tego ... »
Pierwszy polski film o pszczołach
Z powodu chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób czy niszczenia siedlisk. W Polsce co sekundę ginie 105 pszczół. Pszczoły to życie. Produkcja jednej trzeciej żywności i 90 procent owoców zależy od zapylania przez owady, głównie przez pszczołowate, do których zaliczają się pszczoły i trzmiele. Idąc tym tropem Krystian Matysek razem z aktorką Magdaleną Popławską podąża poprzez ... »
Robo-pies kontra żywy pies
Spot czyli robo-pies został pierwotnie zaprojektowany przez Google, by służyć w armii. Kiedy amerykańskie wojsko uznało, że Spot nie jest jeszcze gotowy, by służyć Ojczyźnie, robot został odesłany do cywila. W sumie wyszło mu to na dobre. Na poniższym filmie,  który powstał podczas jednego z testów Spota, można zobaczyć konfrontację robo-psa z prawdziwym psem i imieniu Fido. Jak ... »
Nora – nowa gwiazda Internetu
Nora urodziła się 6 listopada 2015 roku. Niestety nieco ponad tydzień po narodzinach mama niedźwiedzica przestała opiekować się małym niedźwiadkiem. Dlatego też maluchem zaopiekowali się pracownicy amerykańskiego ogrodu zoologicznego.
Ponad 100 lat globalnego ocieplenia
NASA stworzyła wizualizację, która przedstawia przekrój temperaturowy, obejmujący lata 1880-2015. Z filmu zamieszczonego przez NASA jasno pokazują, że na Ziemi jest coraz cieplej.