Nowe filmy ekologiczne

Tropikalne owady w Polsce
Ugory, czyli pozostałości po nieużytkowanych polach uprawnych, z pozoru wydają się być miejscem pustym, bez jakichkolwiek oznak życia. Tymczasem okazuje się, że kryją w sobie przebogaty świat owadów!
Bocian - legendarny ptak
Bocian biały obrósł w wiele legend, które w pewnym momencie zaczęły być uznawane za prawdziwe. Fikcja zaczęła się przenikać z prawdą. Jakim ptakiem bocian biały jest naprawdę? W najnowszym odcinku "Kacper i jego zwierzaki" wyjaśnia Kacper Kowalczyk
Poznajcie Kamę – surfującą świnkę
Kama uwielbia surfować i wychodzi jej to całkiem nieźle. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Kama to świnka.
Dlaczego wiatraki budzą takie kontrowersje?
Turbiny wiatrowe na dobre zagościły w naszym krajobrazie. Budzą wiele kontrowersji ponieważ jak wiele zdobycz cywilizacji przynoszą korzyść, ale także stwarzają zagrożenie.
Jak zaśmiecamy kosmos
Kosmos jest pełen śmieci - alarmują naukowcy. Od 1957 roku zostało wyśledzonych ponad 40 tys. sztucznych obiektów. Są to głównie stare satelity, szczątki rakiet, elementy kosmicznych konstrukcji powstałe w wyniku kolizji.
Co kryje się za niską ceną bananów?
Zastraszanie, kontakt z pestycydami, ciężka, wielogodzinna praca za kwotę niewystarczającą na utrzymanie, to chleb powszedni pracownic i pracowników plantacji bananów. To właśnie z takich plantacji owoce trafiają do polskich sklepów...
Człowiek, który został kozą
Thomas Thwaites, 34-letni bezrobotny naukowiec z Londynu, założył specjalne protezy, by poruszać się jak kozy. W ten sposób spędził trzy dni w  pewnej wiosce w na zboczu szwajcarskich Alp, mają za towarzyszów jedynie zwierzęta. Za swój eksperyment dostał Antynobla w dziedzienie biologii.
Kawał dobrej, psiej sztuki
Brytyjski artysta Dominic Wilcox stworzył wystawę sztuki współczesnej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wystawa jest skierowana do psów.
Robo-chrząszcz do zadań specjalnych
Naukowcy z Singapuru stworzyli robo-chrząszcza. Jego zadaniem będzie ratowanie ludzkiego życia.
 Mrówki budują niesamowitą konstrukcję z liści