Najpopularniejsze filmy ekologiczne

Poznajcie Kamę – surfującą świnkę
Kama uwielbia surfować i wychodzi jej to całkiem nieźle. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Kama to świnka.
Jak naładować telefon za pomocą błota?
Małe generatory, które wykorzystują ciepło, by wytworzyć energie elektryczną są testowane w Malawi, gdzie zaledwie 10 proc. społeczeństwa ma dostęp do energii. Urządzenie, tzw. termoelektryczny generator, jest podłączane do pieca z błota, dzięki czemu ludzie mogą naładować latarkę, telefon lub radio, albo gotować jedzenie.
Pierwszy polski film o pszczołach
Z powodu chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób czy niszczenia siedlisk. W Polsce co sekundę ginie 105 pszczół. Pszczoły to życie. Produkcja jednej trzeciej żywności i 90 procent owoców zależy od zapylania przez owady, głównie przez pszczołowate, do których zaliczają się pszczoły i trzmiele. Idąc tym tropem Krystian Matysek razem z aktorką Magdaleną Popławską podąża poprzez ... »
Dlaczego wiatraki budzą takie kontrowersje?
Turbiny wiatrowe na dobre zagościły w naszym krajobrazie. Budzą wiele kontrowersji ponieważ jak wiele zdobycz cywilizacji przynoszą korzyść, ale także stwarzają zagrożenie.
Kawał dobrej, psiej sztuki
Brytyjski artysta Dominic Wilcox stworzył wystawę sztuki współczesnej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wystawa jest skierowana do psów.
Człowiek, który został kozą
Thomas Thwaites, 34-letni bezrobotny naukowiec z Londynu, założył specjalne protezy, by poruszać się jak kozy. W ten sposób spędził trzy dni w  pewnej wiosce w na zboczu szwajcarskich Alp, mają za towarzyszów jedynie zwierzęta. Za swój eksperyment dostał Antynobla w dziedzienie biologii.
 Mrówki budują niesamowitą konstrukcję z liści
Mrówki to istoty społeczne –współpracują ze sobą i dzielą się obowiązkami. Są też niezłymi inżynierami. Na przykład zielone mrówki z Australii budują na drzewach olbrzymie gniazda z liści. Jako spoiwo wykorzystują jedwabną substancję, którą produkują larwy mrówek. Gniazdo wielkości piłki do gry w nogę robi wrażenie. Stworzenie takiej konstrukcji umożliwia specyficzna komunikacja. Mrówki z tego ... »
Co kryje się za niską ceną bananów?
Zastraszanie, kontakt z pestycydami, ciężka, wielogodzinna praca za kwotę niewystarczającą na utrzymanie, to chleb powszedni pracownic i pracowników plantacji bananów. To właśnie z takich plantacji owoce trafiają do polskich sklepów...
Robo-chrząszcz do zadań specjalnych
Naukowcy z Singapuru stworzyli robo-chrząszcza. Jego zadaniem będzie ratowanie ludzkiego życia.
Ponad 100 lat globalnego ocieplenia
NASA stworzyła wizualizację, która przedstawia przekrój temperaturowy, obejmujący lata 1880-2015. Z filmu zamieszczonego przez NASA jasno pokazują, że na Ziemi jest coraz cieplej.
Bocian - legendarny ptak
Bocian biały obrósł w wiele legend, które w pewnym momencie zaczęły być uznawane za prawdziwe. Fikcja zaczęła się przenikać z prawdą. Jakim ptakiem bocian biały jest naprawdę? W najnowszym odcinku "Kacper i jego zwierzaki" wyjaśnia Kacper Kowalczyk
Jak zwierzęta radzą sobie zimą?
Niektóre gatunki zwierząt wypracowały ciekawe sposoby, które ułatwiają im przetrwanie zimy. W zależności od gatunku, przybierają one różne formy.