World Food Warsaw 2014. Ekologiczna żywnośći i idea „Clean Label”
Ekologia.pl Wydarzenia Targi World Food Warsaw 2014: Stawiamy na żywność ekologiczną i „Clean Label”

World Food Warsaw 2014: Stawiamy na żywność ekologiczną i „Clean Label”

Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014
Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014

Żywność ekologiczna oraz organiczna będzie jednymi z wiodących tematów zbliżających się Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014. Impreza ma też na celu propagowanie idei „Clean Label – Czystej Etykiety”. Tej kwestii ma m.in. dotyczyć program konferencyjny przygotowywany na World Food 2014.

Według szacunków Organic Farma Zdrowia, wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce wynosi około 700 mln złotych i cały czas rośnie w tempie 20-30 proc. rocznie. Polska w porównaniu do innych krajów Europy Zachodniej wypada słabo. Tam spożycie żywności ekologicznej wynosi ok. 4 proc., u nas, to jedyne 0,2 proc. Mamy więc dużo do nadrobienia, a rynek żywności ekologicznej ma przed sobą perspektywę dużych wzrostów.

– Mając na uwadze tendencje polskiego rynku szczególnie zapraszamy wystawców i odwiedzających właśnie z tego segmentu. Chcemy też by nasza impreza propagowała żywność wysokiej jakości i produkty organiczne – mówi Agnieszka Szpaderska, project manager World Food 2014.

Zarezerwuj stoisko: https://worldfood.pl/wystawcy/zarezerwuj-stoisko/

Organizatorzy wychodzą też naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy chcą czytelnych etykiet aby móc w sposób świadomy dokonywać codziennych zakupów. Warto zwrócić uwagę producentów już dziś na nowy kierunek w znakowaniu żywności, gdyż to zachowania konsumentów i ich oczekiwania kształtują cały rynek. Chodzi o eliminowanie z produktów mieszanek kilku barwników pochodzenia syntetycznego oraz benzoesanu sodu, które mogą powodować nadaktywność u dzieci. Według prawa UE producenci mają obowiązek umieszczania na etykietach środków spożywczych specjalnego ostrzeżenia. Ruch ,,czyszczenia etykiet” poszedł o krok dalej i dotyczy eliminacji wszystkich składników, które mogą wzbudzać u konsumentów niechęć.

– Chcemy, aby nasza impreza przyczyniła się do promocji zjawiska „Czystej Etykiety” i wskazania tego nurtu jako korzystnego dla zdrowia konsumentów – dodaje Agnieszka Szpaderska.

Organizatorem Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014 jest Lentewenc – spółka córka ITE Group – światowego giganta w branży targowej i konferencyjnej. Warszawska impreza wzbogaci portfolio podobnych imprez, które z dużymi sukcesami odbywają się już za naszą wschodnią granicą. ITE Group organizuje podobne imprezy na Ukrainie, w Kazachstanie i w Rosji. Warszawska impreza jest skierowana do sektora B2B.

Co, gdzie kiedy?

Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014

Warszawskie Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14

 od 9 do 11 kwietnia 2014 r.

Więcej: www.worldfood.pl

4.7/5 - (17 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments