Naukowcy odkryli zamrożoną, skalistą „superziemię”
Mroźna, skalista  superziemia, trzykrotnie większa od naszej planety, znajduje się na orbicie Gwiazdy Barnarda, jednej z najbliższych gwiazd względem Słońca, oddalonej o „zaledwie” sześć lat świetlnych od nas.
Odkrywamy tajemnice owadziej mowy
Jakie tajemnice kryje owadzia mowa?
Choć nam – ludziom, owady mogą wydawać się małymi, prymitywnymi organizmami, tak naprawdę wiele z nich rozwinęło systemy złożonej komunikacji. „Mowa”  tych stworzeń z pewnością zaskoczy niejednego czytelnika.
Jak śpią zwierzęta?
Które zwierzęta są największymi śpiochami
Kwestia jak i kiedy śpią zwierzęta stanowi jedną z największych zagadek przyrody. Naukowcy od wielu zastanawiają się czy zwierzęta śpią czy tylko czuwają. Czy marzenia senne są tylko domeną ludzi?
Zielone smart-city – rzeczywistość czy utopia?
Projekty miast przyszłości zwykle wyglądają na żywcem wyjęte z filmów science fiction i wydają się być kompletnie oderwane od rzeczywistości. Są one jednak obrazem tego, w jakim kierunku podąża współczesny design. Jedną z ciekawszych propozycji architektonicznych jest Forest City – nowy ...
Dlaczego komunikacja z psem bywa niezwykle owocna?
Psy potrafią odczytywać nasze humory
Psy odbierają i przetwarzają dźwięki w tym samym rejonie mózgu co ludzie. Może to oznaczać, że u tych zwierząt działa mechanizm odczytywania emocji i intencji podobny do ludzkiego – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „Current Biology”.
„Żywe kosiarki” pomagały w ochronie cennych łąk
Stado liczące 60 owiec wrzosówek przez 144 dni w roli „żywych kosiarek” pomagało w ochronie cennych łąk w Karkonoskim Parku Narodowym. – Zwierzęta przyczyniały się do ochrony półnaturalnych łąk, obfitujących w cenne gatunki roślin, takich jak m.in.: krokus wiosenny, dziewięćsił bezłodygowy ...
Tajemnica mostu psich samobójców
Mieszkańcy miasteczka Dunbartonshire w zachodniej Szkocji uwielbiają spacerować Overtoun, malowniczym mostem z XIX wieku. Ale właściciele psów unikają tego miejsca, jak ognia. Dlaczego? Tajemniczy most w Szkocji nazywany jest „mostem psich samobójców”.
Dziwaczny pajęczak, który przypomina królika
W deszczowych lasach Ekwadoru żyje pajęczak, który wygląda jak wielka czarna głowa psa umieszczona na ośmiu bardzo długich żółtych nogach. Przerażające? Owad jest zupełnie niegroźny. Nie ma kłów ani jadu. Jest padlinożercą, a nie groźnym zabójcą.
Ptaki potrafią spać podczas lotu
Czy wiecie, że niektóre gatunki ptaków podczas swoich podniebnych migracji przysypiają? Takie zachowania zaobserwowano u ptaków z rodzaju fregat.
Pies ostrzeże cię przed rakiem prostaty
Psi węch ostrzeże cię przed rakiem
Psy są w stanie wywąchać w moczu lotne związki organiczne świadczące o tym, że dana osoba choruje na raka prostaty – wykazały badania włoskich naukowców.