Podobnie jak ludzie, większość samic ssaków żyje dłużej niż samce
Od słoni przez lwy, orki i foki, większość samic ssaków przeżywa samce – tak jak ich ludzkie odpowiedniki ‒ sugerują nowe badania opublikowane w Proceedings of National Academy of Sciences.
„Księżycowa Arka” może ochronić DNA milionów gatunków zwierząt i roślin
Grupa naukowców zaproponowała, że „arka księżycowa” ukryta w księżycowych rurach lawowych mogłaby zachować spermę, jaja i nasiona milionów gatunków na Ziemi.
Pierwszy na świecie kosmiczny hotel zostanie otwarty w 2027 roku
Turystyka kosmiczna wkrótce przekształci się z science fiction w rzeczywistość, ponieważ pierwszy na świecie hotel kosmiczny o nazwie Voyager Station ma zostać otwarty dla gości w 2027 roku.
Gapowaty albatros podbił internet
Słowa takie jak „majestatyczny” i „królewski” zajmują wysokie pozycje w rankingach słownictwa wykorzystywanego w filmach dokumentalnych o dzikiej przyrodzie. Jednak podobnie jak ludziom, i zwierzętom zdarzają się wpadki.
Tańczące światła zmniejszają zużycie pestycydów o 50%
Na działce rolnej w Lelystad w Holandii sztuka i technologia łączą się w oszałamiającym pokazie świetlnym. W ciągu dnia pole o powierzchni 20000 metrów kwadratowych wygląda jak każdy kawałek ziemi uprawnej, ale nocą zamienia się w psychodeliczną krainę czarów.
Rzadki meteoryt może zawierać składniki budulcowe życia
Kula ognia, która rozświetliła niebo nad Wielką Brytanią i Europą Północną 28 lutego, była niezwykle rzadkim rodzajem meteorytu. Fragmenty kosmicznej skały odkryte na podjeździe w Cotswolds mogą dostarczyć odpowiedzi na pytania dotyczące historii Układu Słonecznego i życia na Ziemi.
Rośliny doniczkowe nie poprawiają jakości powietrza w domu
Wypełnienie domu roślinami doniczkowymi może sprawić, że będziesz szczęśliwszy i bardziej produktywny, ale nie przyczyni się do tego, że powietrze, którym oddychasz, będzie czystsze. No chyba że masz niedorzeczną liczbę roślin domowych, które zajmą całą Twoją przestrzeń życiową.
Przytulaj drzewa zamiast ludzi
Tęsknisz za rodziną i bliskimi? Czujesz bluesa koronawirusa? Leśniczy na Islandii zachęcają ludzi do przytulania drzew, jako alternatywa dla przytulania przyjaciół i rodziny.
Czy to koniec zimy? Bociany z Afryki lecą w stronę Polski
Zbyś, Franek, Michael i Traper – cztery bociany z powiatu siedleckiego zmierzają w kierunku Europy! W Polsce pojawią się około 20 marca.
Naukowcy wykonali pierwsze w historii zdjęcie świecącego rekina
Naukowcy badający rekiny u wybrzeży Nowej Zelandii odkryli, że trzy gatunki głębinowe świecą w ciemności ‒ w tym jeden, który jest obecnie największym znanym świecącym kręgowcem.