Prawdziwy baby boom u zagrożonych wyginięciem goryli górskich
Park Narodowy Bwindi Impenetrable w Ugandzie przeżywa prawdziwy baby boom! Pracownicy parku zanotowali bezprecedensowy wzrost liczby narodzin w populacji goryli górskich ‒ w tym roku na świat przyszło siedem gorylątek, w porównaniu z dwoma w całym 2019 roku.
Tajemnica mostu psich samobójców
Mieszkańcy miasteczka Dunbartonshire w zachodniej Szkocji uwielbiają spacerować Overtoun, malowniczym mostem z XIX wieku. Ale właściciele psów unikają tego miejsca, jak ognia. Dlaczego? Tajemniczy most w Szkocji nazywany jest „mostem psich samobójców”.
Second handy wkraczają do galerii handlowych
W centrum handlowym w Warszawie powstaje sklep z ubraniami i dodatkami z drugiej ręki. Second hand otworzy się na początku września w Galerii Młociny i będzie można tam sprzedawać i kupować wyłącznie rzeczy z „drugiej ręki”
 Amsterdam ma ekologiczny sposób na publiczne oddawanie moczu
Publiczne oddawania moczu to odwieczny problem dużych miast. Po pierwsze – nie jest to ładny widok, a po drugie sam proces negatywnie wpływa na okoliczne tereny i budynki. Amsterdam próbuje zwalczyć ten odwieczny problem. Lokalne władze zainstalowały osiem ekologicznych pisuarów ...
Zestresowane słonie w warszawskim zoo otrzymają medyczną marihuanę
Warszawski Ogród Zoologiczny zapowiedział, że zacznie podawać słoniom medyczną marihuanę. Jest to część projektu pilotażowego, który ma sprawdzić, w jaki sposób zmniejsza ona poziom stresu u zwierząt.
Dzieci wychowane w zielonym otoczeniu mają wyższe IQ
Dorastanie w bardziej zielonym, ekologicznym środowisku zwiększa inteligencję dzieci i obniża poziom trudnych zachowań - wykazało badanie przeprowadzone przez belgijskich naukowców.
Greta Thunberg wróciła do szkoły!
Rok przerwy Grety Thunberg dobiegł końca ‒ 17-latka wraca do szkoły po 12 miesiącach spędzonych na podróżach, podczas których promowała swoje przesłanie na temat środowiska.
Ile owadów rocznie zjadają ptaki? Bardzo dużo!
400-500 milionów ton ‒ tyle owadów zjadają rocznie ptaki z całego świata. Jest to dowód na to, jak dużą rolę odgrywają ptaki w regulacji populacji owadów roślinożernych ‒ przekonują naukowcy na łamach czasopisma „The Science of Nature”
Miód lepiej leczy kaszel i przeziębienie niż antybiotyki
Miód może być lepszy na zatkany nos i ból gardła niż konwencjonalne leki ‒ stwierdzili naukowcy. To nie wszystkie zalety miodu ‒ jest tani, łatwo dostępny i praktycznie nie wywołuje skutków ubocznych.
W Afryce na nowo odkryto małego „słonia”