Firma w Kalifornii produkuje „mięso” z powietrza
Wraz z początkiem lotów kosmicznych NASA wpadła na pomysł stworzenia żywności z dwutlenku węgla wydychanego przez astronautów, zasadniczo umożliwiając załogom spożywanie powietrza wewnątrz statku podczas długich podróży. Choć koncepcja ta nigdy nie stała się rzeczywistością, firma z ...
Naukowcy ostrzegają przed kołdrami z ptasim pierzem
W miarę zbliżania się zimy perspektywa długich wieczorów spędzonych pod grubą kołdrą z piór może być kusząca. Ale eksperci ostrzegają, że może to prowadzić do czegoś więcej niż tylko ciepłe stopy.
Kangury wyglądały jak króliki i chodziły jak ludzie
Wyglądały jak króliki i chodziły jak ludzie
Przodek kangura, który zamieszkiwał Australię 100 tys. lat temu, wyglądał jak królik, a chodził jak człowiek − wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „PLOS ONE”.
Dmuchawy do liści śmiertelnym zagrożeniem dla owadów!
Dmuchawy śmiertelnym zagrożeniem dla owadów!
Niemiecki rząd przestrzegał przed użyciem dmuchaw do liści w trosce o owady i środowisko. Niemieckie Ministerstwo Środowiska stwierdziło, że dmuchawy do liści są zbyt głośne, zanieczyszczają powietrze i stanowią śmiertelne zagrożenie dla owadów.
Sójka - opis, występowanie i zdjęcia. Ptak sójka ciekawostki
Czy sójka rzeczywiście wybiera się za morze?
Ciekawska, hałaśliwa, wystrojona w kolorowe piórka – tak prezentuje się nasza sójka (łac. Garrulus glandarius, ang. Eurasian Jay). I wbrew temu, co sugeruje nam Jan Brzechwa, sojka wcale nie wybiera się za morze.
Królowa Elżbieta II nie będzie już nosić naturalnego futra
Korona, naszyjnik z brylantem i futro były kiedyś podstawą stylu Królowej Wielkiej Brytanii. Jednak od 2019 roku zabraknie jednego wyznacznika luksusu w garderobie Monarchini. Od tego roku Elżbieta II rezygnuje z noszenia naturalnych futer, przynajmniej częściowo…
Rośliny doniczkowe nie poprawiają jakości powietrza w domu
Wypełnienie domu roślinami doniczkowymi może sprawić, że będziesz szczęśliwszy i bardziej produktywny, ale nie przyczyni się do tego, że powietrze, którym oddychasz, będzie czystsze. No chyba że masz niedorzeczną liczbę roślin domowych, które zajmą całą Twoją przestrzeń życiową.
Banany zamiast poliestru
Roślina abacá rośnie bez potrzeby stosowania dużej ilości wody i pestycydów, pomaga zatrzymać erozję, a teraz jest używana do produkcji modnych i wytrzymałych toreb i plecaków.
Czym dokarmiać ptaki? Na pewno nie chlebem
Czym dokarmiać ptaki? Tylko nie chlebem
Dokarmianie ptaków w mieście, to dość powszechne zjawisko. Jednak, to z pozoru niewinne hobby może być bardzo groźne. Karmienie ptaków chlebem szkodzi nie tylko ptakom, ale całym ekosystemom. – alarmują eksperci z „The Canal and River Trust”.
Ekologiczne pogrzeby coraz bardziej popularne
Rośnie zainteresowanie eko-pogrzebami
Ekologiczny styl życia jest trendy. A ekologiczny pogrzeb? Trumna ze słomy, biodegradowalna urna czy drzewko zamiast pomnika – takie rozwiązania, choć dla wielu kontrowersyjne, cieszą się coraz większą popularnością.