Delfiny z gąbką na nosie
Delfiny posługują się gąbką, aby sprawniej polować. Nakładają ją na czubek pyska. Okazuje się, że to samiczki częściej wykorzystują tę niezwykłą umiejętność - informuje New Scientist.
Słoń nie lubi nieznajomych
Nieufność wobec nieznajomych to nie tylko cecha ludzka. Okazuje się, że podobnie postępują słonie, o czym naukowcy donieśli na łamach “Journal Proceedings of the Royal Society B”.
Zagadka śmierci gawiali rozwiązana
Gawial gangesowy osiągający do 6 metrów długości, z charakterystycznym, wydłużonym pyskiem to jeden z bardziej oryginalnych krokodyli. Obecnie stoi na skraju wyginięcia, naukowcy wyjaśnili ostatnio przyczyny zagadkowej śmierci ponad 100 tych zwierząt, o czym poinformowało BBC.
Artefakty z epoki kamienia odkryte
Rzadko spotykane artefakty z epoki kamienia zostały odkryte w Rosji, o czym doniosło BBC. Naukowcy o swoim odkryciu donieśli w branżowym czasopiśmie "Antiquity".
Wyhodować największą rybę Amazonki
Dzięki nowej metodzie ustalania płci, możliwe będzie skuteczniejsze odnowienie populacji i hodowla największej ryby Amazonki - informuje serwis "AlphaGalileo".
Ośmiornica olbrzymia mieszka w Gdyni!
Od wczoraj w Gdyńskim Akwarium można oglądać wspaniałego głowonoga - ośmiornicę olbrzymią (Enteroctopus dofleini). Do niedawna mieszkała w kanadyjskich wodach północnego Pacyfiku. To największy gatunek ośmiornic na Ziemi. Rozpiętość ramion dorosłego osobnika sięga 10m. Waga osobliwego stwora ...
Tajemnica delfiniej szybkości
Śmigające w wodzie delfiny mogą budzić zawiść pływaków. Jak się okazuje, tym czemu morskie ssaki zawdzięczają swą szybkość, jest niezwykle silny ogon, który potrafi wygenerować siłę odrzutu bliską 100 kg.
Najdłuższy bilbord świata będzie eko!
Już niedługo powstanie najdłuższy bilbord na świecie. Co to ma wspólnego z ekologią? Materiał użyty do jego konstrukcji to przyjazny środowisku rodzaj PCV. Tworzywo jest w pełni biodegradowalne.
Tracki rydwan odnaleziony
W grobowcu liczącym 1800 lat bułgarscy archeolodzy natrafili na świetnie zachowany bogato zdobiony rydwan. Naukowcy cieszą się, że w odkryciu nie uprzedzili ich archeologiczni złodzieje, sprzedający znaleziska na czarnym rynku sztuki o czym doniosło AP.
Grindwale na plaży w Tasmanii
64 grindwale wypłynęły na plaże na australijskiej Tasmanii. Wolontariusze przez wiele godzin polewali zwierzęta wodą, by nie zdechły z przegrzania. Niestety, tylko 11 spośród nich udało się uratować jak poinformowało AFP.