Polubić swoje choroby
Groźne bakterie, wirusy, grzyby a także pierwotniaki oraz gryzące owady – kto je lubi oprócz biologów? Okazuje się, że za sprawą pluszowych mikrobów można pokochać swoje dolegliwości.
Ochroniarze pingwinków
Dwa psy pasterskie pomogły uratować populację pingwinków małych (Eudyptula minor). Okazały się tak dobre, że specjaliści zajmujący się ochroną gatunków zastanawiają się, jakie jeszcze zwierzęta mogą liczyć na pomoc  dzielnych czworonogów.
Jak zareklamować nowotwór?
Jak nauczyć ludzi prozdrowotnych zachowań?  Organizatorzy kampanii „Australian skin cancer benefit project” wpadli na doskonały pomysł i do współpracy namówili rapera.
UFO nie lubi OZE?
W Lincolnshire w Wielkiej Brytanii znajduje się farma wiatrowa. Mieszkańcy miejscowości są przekonani, że tajemniczy obiekt latający zniszczył jeden z wiatraków.
Łatwo przerobić kotły olejowe na kotły na pelet
Słysząc o kolejnych planach podwyższenia cen energii, braku węgla czy gazu, większość z nas odczuwa niepokój. Niepotrzebnie – rozwiązanie problemu mamy w zasięgu ręki.
Biały miś puka do okna
Do okien Stacji Polarnej Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk  w norweskim Spitsbergenie pukają białe niedźwiedzie.
Jadowity ssak zagrożony
Niewielki jadowity ssak został sfotografowany w Dominikanie latem 2008 roku.  Niezwykłe zwierzę o dziwacznym wyglądzie jest niestety zagrożone wyginięciem. O spotkaniu z tajemniczym ssakiem donosi BBC News.
Najdziwniejsze zwierzęta 2008 roku
Serwis internetowy New Scientist opublikował listę dziesięciu najdziwniejszych stworzeń minionego roku. Na liście znalazły się prawdziwe kreatury, o których istnieniu do niedawna nie wiedzieli nawet najlepsi specjaliści.
Międzygatunkowa interakcja
Ludzie budują ze swoimi psiakami relację emocjonalną. Jak silna jest ta więź?  Naukowcy z Japonii odkryli, że miłość do pupila może  znacząco wpływać na produkcję hormonów!
Bohaterowie i antybohaterowie nauki w 2008
Tygodnik "New Scientist" ogłosił swoją listę naukowych bohaterów oraz "czarnych charakterów" roku 2008. Znajdziemy pośród nich osoby, które przysłużyły się środowisku i niestety takie, których bezmyślne działania okazały się dla niego szkodliwe.