W Moskwie lubią jeże i niedźwiedzie
Mieszkańcy Moskwy najchętniej łożą na utrzymanie w lokalnym zoo jeży i niedźwiedzi - poinformowała cytowana w poniedziałek przez RIA-Nowosti pracownica ogrodu zoologicznego.
Wyhodować największą rybę Amazonki
Dzięki nowej metodzie ustalania płci, możliwe będzie skuteczniejsze odnowienie populacji i hodowla największej ryby Amazonki - informuje serwis "AlphaGalileo".
Część mieszkalna Wenecji stoi pod wodą
Niespotykane opady deszczu i śniegu w północnej części Włoch w ubiegły weekend przyniosły katastrofalne skutki dla Wenecji. Na placu św. Marka stoi  obecnie 80 cm wody.
Zmarła najstarsza kobieta
115-letnia Edna Parker, uznawana dotąd przez amerykańskich badaczy za najstarszą osobę na świecie, zmarła w swym domu w stanie Indiana.
Ośmiornica olbrzymia mieszka w Gdyni!
Od wczoraj w Gdyńskim Akwarium można oglądać wspaniałego głowonoga - ośmiornicę olbrzymią (Enteroctopus dofleini). Do niedawna mieszkała w kanadyjskich wodach północnego Pacyfiku. To największy gatunek ośmiornic na Ziemi. Rozpiętość ramion dorosłego osobnika sięga 10m. Waga osobliwego stwora ...
Torba z narzędziami okrąża Ziemię
Torba z narzędziami, zgubiona w kosmosie przez amerykańską astronautkę, krąży wokół naszej planety i można ją z Ziemi zobaczyć.
Woda odzyskiwana z moczu
Astronautom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) udało się przeprowadzić test aparatury do odzyskiwania wody z moczu, niezbędnej do zaopatrywania stacji, której załoga wkrótce się podwoi.
Tajemnica delfiniej szybkości
Śmigające w wodzie delfiny mogą budzić zawiść pływaków. Jak się okazuje, tym czemu morskie ssaki zawdzięczają swą szybkość, jest niezwykle silny ogon, który potrafi wygenerować siłę odrzutu bliską 100 kg.
Najdłuższy bilbord świata będzie eko!
Już niedługo powstanie najdłuższy bilbord na świecie. Co to ma wspólnego z ekologią? Materiał użyty do jego konstrukcji to przyjazny środowisku rodzaj PCV. Tworzywo jest w pełni biodegradowalne.
Tracki rydwan odnaleziony
W grobowcu liczącym 1800 lat bułgarscy archeolodzy natrafili na świetnie zachowany bogato zdobiony rydwan. Naukowcy cieszą się, że w odkryciu nie uprzedzili ich archeologiczni złodzieje, sprzedający znaleziska na czarnym rynku sztuki o czym doniosło AP.