Dla złotokretów rozmiar penisa ma znaczenie!
Rozmiar ma jednak znaczenie
Im większy penis złotokreta hotentockiego (Amblysomus hottentotus) tym wydaje się on bardziej atrakcyjny dla samicy i ma większe szanse na spłodzenie potomstwa. – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „Mammalian Biology”.
Smog zabija 600 tysięcy dzieci rocznie
Smog ma destrukcyjny wpływ na miliardy dzieci na całym świecie, obniżając ich inteligencję i prowadząc do setek tysięcy zgonów rocznie ‒ wynika z raportu Światowej Organizacji Zdrowia.
Lekarze przepisują górskie wędrówki i obserwacje ptaków na receptę
Górskie wędrówki i obserwacje ptaków na receptę
National Health Service Shetland wprowadziła nowe plany leczenia szeregu chronicznych dolegliwości, m. in. wysokiego ciśnienia, cukrzycy i depresji. Od ponad miesiąca, szkoccy lekarze, zamiast tradycyjnych recept na leki, przepisują teraz długie spacery, wędrówki górskie i obserwowanie ...
Czym dokarmiać ptaki? Na pewno nie chlebem
Czym dokarmiać ptaki? Tylko nie chlebem
Dokarmianie ptaków w mieście, to dość powszechne zjawisko. Jednak, to z pozoru niewinne hobby może być bardzo groźne. Karmienie ptaków chlebem szkodzi nie tylko ptakom, ale całym ekosystemom. – alarmują eksperci z „The Canal and River Trust”.
Zabierz psa na trening
Coraz więcej Polaków ceni sobie towarzystwo podczas uprawiania sportu. Jeśli brakuje nam kompana do ćwiczeń, na trening możemy zabrać ze sobą… psa. Jaką dyscyplinę wybrać, by zadbać o kondycję fizyczną – zarówno własną, jak i pupila?
Pijany gołąb ptakiem roku w Nowej Zelandii
„Niezdarny, pijany, żarłoczny” gołąb został  „Ptakiem Roku” w Nowej Zelandii. Ptak jest znany z tego, że ma słabość do sfermentowanych owoców, przez co często zachowuje się jakby był po kilku głębszych!
Recykling górom - śmieci skrzydeł nie mają
Dominik Dobrowolski od ośmiu miesięcy zajmuje się zwiększaniem populacji orłów przednich w Polsce. Dzięki niemu te rzadkie w naszym kraju ptaki można już spotkać w Karkonoszach, Górach Suchych, Beskidzie Śląskim, Górach Stołowych, Rudawach Janowickich, Górach Izerskich.
Mrówki wykorzystują Słońce do nawigacji
Mrówki od lat zaskakują naukowców swoimi zdolnościami nawigacyjnymi. Najnowsze badania wykazały, że ich orientacja w terenie, to bardziej skomplikowany proces niż wcześniej sądzono.
Słuchanie muzyki jest jak seks i narkotyki
Naukowcy z McGill University w Montrealu dowiedli, że ulubiona muzyka działa na nasz mózg niemal tak samo jak seks czy… narkotyki! Pod wpływem jej dźwięków w naszym krwioobiegu pojawiają się hormony odpowiedzialne za uczucie przyjemności, które mogą prowadzić do uzależnień. Takie same ...
Otyły turysta już nie pojedzie na osiołku
Otyłe osoby nie mają lekkiego życia, szczególnie na greckiej wyspie Santorini. Greckie Ministerstwo zabroniło osobom, ważącym ponad 100 km korzystania z atrakcji turystyczny w formie przejażdżki na osiołku.