Przed nami Wilcza Pełnia Księżyca
To będzie nie lada gratka dla miłośników astronomii i oglądania nieba. W nocy z 20 na 21 stycznia na niebie pojawi się Superkrwawy Księżyc Wilka. Co to oznacza? Księżyc podczas tzw. superpełni będzie bardziej widoczny i jaśniejszy niż zwykle. Dodatkowo jego tarcza przybierze niepokojący ...
Pająki mogłyby pożreć ludzkość w ciągu roku
Pająki mogą nas pożreć w ciągu jednego roku!
Pająki to bardzo żarłoczne zwierzęta. Gdyby wszystkie pająki na świecie zaczęłyby ze sobą współpracować, mogłyby zjeść całą ludzką populację. I nadal byłyby głodne – wynika z badań opublikowanych na łamach „The Science of Nature”
Rekiny, jak ludzie, mają różne osobowości
Rekiny – najgroźniejsze morskie drapieżniki mają indywidualne osobowości, które zmieniają się w zależności od otoczenia – wynika z najnowszych badań opublikowanych na łamach czasopisma „Behavioural Ecology and Sociobiology”.
Co mówią nam geny gigantów?
Największy orzeł świata miał lilipucich przodków, a jego ofiary – olbrzymie ptaki moa – zaczęły wymierać, zanim na Nowej Zelandii pojawił się człowiek. To wszystko udało się ustalić dzięki badaniom kopalnego DNA.
Rok 2019 będzie należał do wegan!
Rok 2019 będzie należał do wegan i wegetarian ‒ wynika z analizy opublikowanej na łamach czasopisma The Economist. W Ameryce w 2015 roku, według szacunków, 3,4% populacji było wegetarianami, a tylko 0,4% było weganinami. Ale 2019 będzie rokiem, w którym weganizm wkroczy do mainstreamu.
Ślepy płaz nazwany na cześć Donalda Trumpa
Co ma wspólnego ślepy płaz z Donaldem Trumpem?
Nowo odkryty płaz otrzyma nazwę na cześć Donalda Trumpa. Nie jest to raczej powód do dumy. Ślepy i beznogi Dermophis donaldtrumpi często chowa głowę w piasek, co odzwierciedla wizję prezydenta Trumpa, który konsekwentnie nie wykazuje zainteresowania w kwestii zmian klimatycznych.
Zwierzęta dużym wsparciem dla osób z problemami psychicznymi
Dlaczego zwierzęta domowe są dla osób z poważnymi problemami psychicznymi niezwykle istotną częścią życia? Zapewniają bezwarunkowe wsparcie, ulgę w cierpieniu i powód do dalszego funkcjonowania – informuje czasopismo „BMC Psychiatry”.
Ziewanie jest zaraźliwe nie tylko u ludzi
Okazało się, że psy  mogą „zarazić się” ziewaniem od ludzi. Jednak są o wiele bardziej czułe na ziewanie swoich opiekunów niż obcych osób. – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „PLOS ONE”.
Kiedy najlepiej zacząć dokarmianie ptaków?
Kiedy zacząć dokarmianie ptaków?
Kiedy najlepiej zacząć dokarmianie ptaków? Późną jesienią, kiedy mogą zacząć się opady śniegu i ptakom będzie trudniej samodzielnie zdobywać pokarm – przekonuje Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków.
Zwierzęta, które zbudowały morskie dno
Dna mórz pokryte są miliardami miniaturowych skorupek. Przyczyniły się one do powstania skał wapiennych.