Przytulaj drzewa zamiast ludzi
Tęsknisz za rodziną i bliskimi? Czujesz bluesa koronawirusa? Leśniczy na Islandii zachęcają ludzi do przytulania drzew, jako alternatywa dla przytulania przyjaciół i rodziny.
Czy to koniec zimy? Bociany z Afryki lecą w stronę Polski
Zbyś, Franek, Michael i Traper – cztery bociany z powiatu siedleckiego zmierzają w kierunku Europy! W Polsce pojawią się około 20 marca.
Naukowcy wykonali pierwsze w historii zdjęcie świecącego rekina
Naukowcy badający rekiny u wybrzeży Nowej Zelandii odkryli, że trzy gatunki głębinowe świecą w ciemności ‒ w tym jeden, który jest obecnie największym znanym świecącym kręgowcem.
Sewilla zamienia resztki pomarańczy w elektryczność
Wiosną powietrze w Sewilli jest słodkie i pachnie kwiatem pomarańczy, ale 5,7 miliona kilogramów gorzkich owoców, które zalegają zimą na ulicach, stanowi zagrożenie dla pieszych i ból głowy dla miejskiego wydziału sprzątania. Teraz uruchomiono program produkcji zupełnie innego rodzaju soku ...
Dlaczego warto wieszać budki dla ptaków?
Wieszając budki lęgowe, pomagamy ptakom. Szczególnie w miejscach, gdzie brakuje naturalnych dziupli. „Dotyczy to przede wszystkim niedawno posadzonych lasów, młodych sadów oraz terenów miejskich” – powiedział ornitolog dr Marian Stój.
Delfiny mają podobne cechy osobowości jak ludzie
Naukowcy odkryli, że delfiny są znacznie bardziej podobne do ludzi i innych naczelnych, niż wcześniej sądzono.
Łazik NASA bezpiecznie ląduje na Czerwonej Planecie
Łazik naukowy NASA Perseverance, najbardziej zaawansowane laboratorium astrobiologiczne, jakie kiedykolwiek wysłano do innego świata, przedarł się w czwartek przez marsjańską atmosferę i wylądował bezpiecznie na dnie rozległego krateru, co było pierwszym przystankiem w poszukiwaniu śladów ...
Super-roślina, która pochłania zanieczyszczenia powietrza na poboczach dróg
Krzaczasta irga o włochatych liściach jest „super rośliną”, która może pomóc w wchłanianiu zanieczyszczeń na ruchliwych drogach.
Nestlé wprowadza wegańskiego KitKata
Odłamanie kawałka tego wegańskiego batonika KitKat jest teraz rzeczywistością. Nestlé wprowadza na rynek bezmleczną wersję popularnego batonika o nazwie KitKat V.
Sonda Hope przekazała zapierający dech w piersiach pierwszy obraz Marsa
Agencja Kosmiczna Zjednoczonych Emiratów Arabskich opublikowała w niedzielę pierwsze zdjęcie Marsa wykonane przez sondę Hope.