Nowy chrząszcz nazwany na cześć klimatycznej aktywistki
Nowo odkryty gatunek chrząszcza został nazwany na cześć młodej działaczki klimatycznej ‒ Grety Thunberg. Nelloptodes gretae ma mniej niż 1 mm długości, nie ma skrzydeł ani oczu. Owad ma jednak dwie długie, podobne do warkoczyków, anteny.
Tajemnica mostu psich samobójców
Mieszkańcy miasteczka Dunbartonshire w zachodniej Szkocji uwielbiają spacerować Overtoun, malowniczym mostem z XIX wieku. Ale właściciele psów unikają tego miejsca, jak ognia. Dlaczego? Tajemniczy most w Szkocji nazywany jest „mostem psich samobójców”.
Jak zamienić plastikowe śmieci w coś wartościowego?
Jednorazowe tworzywa sztuczne mogą mieć większą wartość niż nam się wydaje. Naukowcy opracowali nową metodę upcyklingu pozornie bezużytecznych odpadów z tworzyw sztucznych w wysokiej jakości produkty płynne, takie jak oleje silnikowe, smary, detergenty, a nawet kosmetyki.
Sikora bogatka - opis, występowanie i zdjęcia. Ptak sikorka ciekawostki
Sympatyczna sikorka, co w mięsie gustuje
Jest niewiele mniejsza od wróbla, ale różni się od niego bogatym ubarwieniem. Sikora bogatka, to najliczniejszy i najbardziej wszędobylski gatunek sikor zamieszkujących Polskę. Nie boi się ludzi – zdarza się, że je pokarm prosto z rąk spacerowiczów.
Topniejące lodowce ujawniły pięć nowych wysp w Arktyce
Skutki zmian klimatu stają się coraz bardziej widoczne. Rosyjska marynarka wojenna twierdzi, że odkryła pięć nowych wysp, które ujawniły topniejące lodowce w odległej Arktyce.
Spójrzcie w niebo. Nadlatują Orionidy
Na październikowym niebie sporo się dzieje. Szczególnie końcówka miesiąca jest atrakcyjna dla miłośników astronomii. Wtedy właśnie trwa aktywność roju Orionidów. Podczas maksimum, które przypada na 21 października, przy pogodnym niebie można zobaczyć 20-30 meteorów na godzinę. Ale rój ten ...
Bolą Cię plecy? Masz wiele wspólnego z szympansem
Osoby, które często cierpią na ból pleców i mają problem z wypadającym dyskiem mogą mieć więcej wspólnego z szympansami, niż osoby, które takich problemów nie mają – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma  „BMC Evolutionary Biology”
Blob ‒ ni to zwierzę, ni to grzyb
Tajemniczy organizm wygląda jak grzyb, ale zachowuje się jak zwierzę i jest jedną z najbardziej niesamowitych postaci, jaką ostatnio widział świat nauki.
Najszybsze mrówki świata ścigają się na Saharze
Srebrne mrówki mogą pokonać długość swojego ciała w czasie krótszym niż jedna setna sekundy ‒ co odpowiada człowiekowi, który poruszałby się z prędkością 640 kilometrów na godzinę.
Już wiemy jak polują humbaki
Tak jak ludzie używają sieci do chwytania ryb, tak humbaki polują na obiad za pomocą bąbelków.