Wnętrze Ziemi pochłania więcej węgla niż myślimy
Nowe badania sugerują, że Ziemia pochłania więcej węgla ze swojej atmosfery, niż wcześniej sądzili naukowcy. To odkrycie może zmienić niektóre prognozy dotyczące zmian klimatycznych, ale to nie oznacza, że możemy odetchnąć z ulgą.
Tajemnica mostu psich samobójców
Mieszkańcy miasteczka Dunbartonshire w zachodniej Szkocji uwielbiają spacerować Overtoun, malowniczym mostem z XIX wieku. Ale właściciele psów unikają tego miejsca, jak ognia. Dlaczego? Tajemniczy most w Szkocji nazywany jest „mostem psich samobójców”.
Dlaczego dzieci powinny wrócić na drzewa?
Mówi się, że gdy dziecko rośnie, neurony w jego mózgu rozgałęziają się jak drzewa. Okazuje się, że przebywanie w naturze i bliski kontakt z przyrodą może rzeczywiście wspomóc ten proces.
Kakadu w Sydney uczą się od siebie nawzajem, jak nurkować w koszach na śmieci
W Sydney duże, białe i hałaśliwe papugi (Cacatua galerita) w pełni przystosowały się do środowiska miejskiego, gasząc pragnienie w publicznych fontannach i szukając jedzenia na ulicach. Niektóre nauczyły się nawet, jak otwierać pokrywy koszy na śmieci, aby przeczesywać odpady w poszukiwaniu ...
Dotyk pełen miłości ma właściwości przeciwbólowe
Opublikowane w „Scientific Reports” wyniki badań wykazują, że dotyk osoby przepełnionej miłością i współczuciem może mieć właściwości uśmierzające ból. Zjawisko to jest najczęściej spotykane u partnerów, którzy żywią względem siebie bardzo silne uczucie. Czy oznacza to, że zakochani nie ...
Bakterie, grzyby i robaki – nasze łóżko to w zasadzie duża szalka Petriego
Twoje łóżko prawdopodobnie nie jest tak czyste, jak myślisz. Połączenie potu, śliny, łupieżu, martwych komórek skóry, a nawet cząstek pokarmu sprawia, że jest to optymalne środowisko do rozwoju całej gamy organizmów, takich jak bakterie, grzyby, wirusy, a nawet małe robaki.
Zwierzęta dużym wsparciem dla osób z problemami psychicznymi
Dlaczego zwierzęta domowe są dla osób z poważnymi problemami psychicznymi niezwykle istotną częścią życia? Zapewniają bezwarunkowe wsparcie, ulgę w cierpieniu i powód do dalszego funkcjonowania – informuje czasopismo „BMC Psychiatry”.
Naukowcy ostrzegają, że lasy deszczowe emitują więcej CO2 niż pochłaniają
Las deszczowy Amazonii emituje teraz więcej dwutlenku węgla, niż jest w stanie wchłonąć ‒ wynika z najnowszego badania opublikowanego na łamach „Nature”.
 Richard Branson doleciał na skraj przestrzeni kosmicznej!
Brytyjski przedsiębiorca Richard Branson jest pierwszą osobą, która poleciała w kosmos na pokładzie rakiety, którą pomógł sfinansować. Naddźwiękowy samolot kosmiczny opracowany przez jego firmę, Virgin Galactic, wzbił się w niebo nad Nowym Meksykiem w niedzielę rano.
Wielki powrót kultowego zwierzęcia! Pandy wielkie nie są już zagrożone
Liczba pand wielkich żyjących na wolności w Chinach osiągnęła ponad 1800, a ich status został obniżony z kategorii „gatunek zagrożony” do „narażony” na wyginięcie ‒ poinformował w środę chiński rząd.