Rośliny doniczkowe nie poprawiają jakości powietrza w domu
Wypełnienie domu roślinami doniczkowymi może sprawić, że będziesz szczęśliwszy i bardziej produktywny, ale nie przyczyni się do tego, że powietrze, którym oddychasz, będzie czystsze. No chyba że masz niedorzeczną liczbę roślin domowych, które zajmą całą Twoją przestrzeń życiową.
Czaszka sprzed 2 milionów lat rzuca nowe światło na ewolucję człowieka
Australijscy naukowcy twierdzą, że odkrycie w Południowej Afryce czaszki liczącej dwa miliony lat rzuca więcej światła na ewolucję człowieka.
Po Impossible Burger przyszedł czas na mleko, które smakuje i wygląda jak krowie
Impossible Foods, firma zajmująca się technologią żywności opartą na roślinach, znana z realistycznie mięsistego Impossible Burger, opracowuje wegańskie mleko. „Niemożliwe mleko”, które wciąż jest w fazie rozwoju, w niczym nie przypomina innych mlek roślinnych dostępnych na rynku.
Prehistoryczne kobiety także polowały na grubego zwierza!
Kiedy archeolodzy odkryli kości 9000-letniego człowieka w jamie grobowej wysoko w Andach, byli pod wrażeniem zestawu narzędzi składającego się z 20 kamiennych ostrzy ułożonych równo z boku osoby. „Wszyscy mówili, że to był wspaniały wódz, wielki człowiek” - mówi archeolog Randy Haas z ...
Dmuchawy śmiertelnym zagrożeniem dla owadów!
Niemiecki rząd przestrzegał przed użyciem dmuchaw do liści w trosce o owady i środowisko. Niemieckie Ministerstwo Środowiska stwierdziło, że dmuchawy do liści są zbyt głośne, zanieczyszczają powietrze i stanowią śmiertelne zagrożenie dla owadów.
Pył przyspiesza topnienie himalajskiego śniegu
Działalność człowieka powoduje zwiększenie ilości pyłu niesionego przez wiatr, co nie pozostaje bez wpływu na kluczowe zasoby wody słodkiej.
Stany Zjednoczone produkują więcej plastikowych śmieci niż jakikolwiek inny kraj
Obywatele USA i Wielkiej Brytanii są największym na świecie źródłem odpadów z tworzyw sztucznych ‒ wynika z najnowszego badania. Populacja USA może być również trzecim co do wielkości producentem plastiku, który trafia do mórz i oceanów.
Czym dokarmiać ptaki? Tylko nie chlebem
Dokarmianie ptaków w mieście, to dość powszechne zjawisko. Jednak, to z pozoru niewinne hobby może być bardzo groźne. Karmienie ptaków chlebem szkodzi nie tylko ptakom, ale całym ekosystemom. – alarmują eksperci z „The Canal and River Trust”.
Psy są najstarszymi towarzyszami ludzi!
Badanie psiego DNA wykazało, że nasz „najlepszy przyjaciel” w świecie zwierząt może być również naszym najstarszym.
Ogromna rafa odkryta u wybrzeży Australii jest wyższa niż Empire State Building
Naukowcy odkryli nową rafę koralową na północnym krańcu Wielkiej Rafy Koralowej ‒ ma ona imponującą wysokość 500 metrów, jest wyższa niż Empire State Building, Sydney Tower i Petronas Towers w Malezji. To pierwsze takie odkrycie w regionie od 120 lat!