Królowa Elżbieta II nie będzie już nosić naturalnego futra
Korona, naszyjnik z brylantem i futro były kiedyś podstawą stylu Królowej Wielkiej Brytanii. Jednak od 2019 roku zabraknie jednego wyznacznika luksusu w garderobie Monarchini. Od tego roku Elżbieta II rezygnuje z noszenia naturalnych futer, przynajmniej częściowo…
Rośliny doniczkowe nie poprawiają jakości powietrza w domu
Wypełnienie domu roślinami doniczkowymi może sprawić, że będziesz szczęśliwszy i bardziej produktywny, ale nie przyczyni się do tego, że powietrze, którym oddychasz, będzie czystsze. No chyba że masz niedorzeczną liczbę roślin domowych, które zajmą całą Twoją przestrzeń życiową.
Banany zamiast poliestru
Roślina abacá rośnie bez potrzeby stosowania dużej ilości wody i pestycydów, pomaga zatrzymać erozję, a teraz jest używana do produkcji modnych i wytrzymałych toreb i plecaków.
Czym dokarmiać ptaki? Na pewno nie chlebem
Czym dokarmiać ptaki? Tylko nie chlebem
Dokarmianie ptaków w mieście, to dość powszechne zjawisko. Jednak, to z pozoru niewinne hobby może być bardzo groźne. Karmienie ptaków chlebem szkodzi nie tylko ptakom, ale całym ekosystemom. – alarmują eksperci z „The Canal and River Trust”.
Ekologiczne pogrzeby coraz bardziej popularne
Rośnie zainteresowanie eko-pogrzebami
Ekologiczny styl życia jest trendy. A ekologiczny pogrzeb? Trumna ze słomy, biodegradowalna urna czy drzewko zamiast pomnika – takie rozwiązania, choć dla wielu kontrowersyjne, cieszą się coraz większą popularnością.
 Nowy chrząszcz nazwany na cześć klimatycznej aktywistki
Nowo odkryty gatunek chrząszcza został nazwany na cześć młodej działaczki klimatycznej ‒ Grety Thunberg. Nelloptodes gretae ma mniej niż 1 mm długości, nie ma skrzydeł ani oczu. Owad ma jednak dwie długie, podobne do warkoczyków, anteny.
Tajemnica mostu psich samobójców
Mieszkańcy miasteczka Dunbartonshire w zachodniej Szkocji uwielbiają spacerować Overtoun, malowniczym mostem z XIX wieku. Ale właściciele psów unikają tego miejsca, jak ognia. Dlaczego? Tajemniczy most w Szkocji nazywany jest „mostem psich samobójców”.
Jak zamienić plastikowe śmieci w coś wartościowego?
Jednorazowe tworzywa sztuczne mogą mieć większą wartość niż nam się wydaje. Naukowcy opracowali nową metodę upcyklingu pozornie bezużytecznych odpadów z tworzyw sztucznych w wysokiej jakości produkty płynne, takie jak oleje silnikowe, smary, detergenty, a nawet kosmetyki.
Sikora bogatka - opis, występowanie i zdjęcia. Ptak sikorka ciekawostki
Sympatyczna sikorka, co w mięsie gustuje
Jest niewiele mniejsza od wróbla, ale różni się od niego bogatym ubarwieniem. Sikora bogatka, to najliczniejszy i najbardziej wszędobylski gatunek sikor zamieszkujących Polskę. Nie boi się ludzi – zdarza się, że je pokarm prosto z rąk spacerowiczów.
Topniejące lodowce ujawniły pięć nowych wysp w Arktyce
Skutki zmian klimatu stają się coraz bardziej widoczne. Rosyjska marynarka wojenna twierdzi, że odkryła pięć nowych wysp, które ujawniły topniejące lodowce w odległej Arktyce.