Świstak – największy tatrzański śpioch
Przełom września i października to czas, kiedy świstaki gromadzą zapasy siana i zapadają w zimowy sen. Te szarobrunatne gryzonie z rodziny wiewiórkowatych obudzą się dopiero w kwietniu, przesypiając prawie osiem miesięcy w ciągu roku.
Sikora bogatka - opis, występowanie i zdjęcia. Ptak sikorka ciekawostki
Sympatyczna sikorka, co w mięsie gustuje
Jest niewiele mniejsza od wróbla, ale różni się od niego bogatym ubarwieniem. Sikora bogatka, to najliczniejszy i najbardziej wszędobylski gatunek sikor zamieszkujących Polskę. Nie boi się ludzi – zdarza się, że je pokarm prosto z rąk spacerowiczów.
Dobry tata dinozaur
Samce najbardziej drapieżnych dinozaurów były troskliwymi ojcami. Po nich tą umiejętność przejęły ptaki – to wnioski płynące z badan amerykańskich naukowców, opublikowanych w Science.
Co zawdzięczamy sępom?
Nie jest tak sympatyczny i słodki jak miś koala czy panda. Wręcz przeciwnie – fakt żywienia się padliną, czyli rozkładającymi się zwierzętami budzi często u nas odrazę.  Dziś sępom grozi wymarcie, głównie z winy człowieka. Dlaczego warto chronić te duże padlinożerne ptaki?
Jaką funkcję społnia u słoni trąba?
Po co słoniowi trąba?
Słoń nie dość, że jest największym zwierzęciem lądowym, to może poszczycić się najlepszym zmysłem węchu, jaki kiedykolwiek zaobserwowano u pojedynczego gatunku. – wynika na najnowszych badań japońskich naukowców.
Biedronka azjatycka (biedronka arlekin) - opis, występowanie i zdjęcia. Owad biedronka azjatycka ciekawostki
Biedronka azjatycka atakuje! Czy jest czego sie bać?
Biedronkę praktycznie każdy zna i wie jak wygląda. Nasz stosunek do tej rodziny chrząszczy jest najczęściej pozytywny. Niestety od lat Europę opanowuje nowy, nieznany gatunek biedronki – biedronka azjatycka (Harmonia axyridis) lub jak niektórzy ją określają – biedronka arlekin (harlequin ...
Cenny kokon jedwabnika
Przez tysiące lat Zachód kupował jedwab na Wschodzie, płacąc wysoką cenę, a i dzisiaj pod względem wagowym jest on tkaniną najcenniejszą.
Znaleźli najstarsze kości człowieka w Polsce
Odkryto najstarsze szczątki człowieka w Polsce. Są to kości dłoni neandertalskiego dziecka, a ich wiek jest datowany na około 115 tys. lat ‒ informuje PAP.
Wataha − doskonali zabójcy
Doskonali zabójcy w akcji
Wataha to grupa osobników danego gatunku, które działają razem, aby zapewnić sobie przetrwanie. Najczęściej to pojęcie odnosi do wilków lub psów. Ale w watahach polują również likaony i azjatyckie cyjony. Spróbujmy przyjrzeć się bliżej relacjom jakie występują w watahach.
Lekarze stworzyli mini-wózek inwalidzki dla rannego żółwia
Kiedy ranny żółw trafił do szpitala w Maryland (USA) w celu leczenia złamań w dolnej części jego skorupy, lekarze wiedzieli, że potrzebują innowacyjnego rozwiązania, które pomoże zwierzęciu wrócić do zdrowia.