Żądlące osy są o wiele ważniejsze, niż myślisz ‒ oto dlaczego!
Tak znienawidzone owady są żarłocznymi drapieżnikami szkodników, wytwarzają silne antybiotyki i zapylają rośliny ‒ dlaczego jeszcze warto polubić osy?
Bakterie pomogą usunąć mikroplastiki ze środowiska
Mikrobiolodzy opracowali zrównoważony sposób usuwania cząstek mikroplastików ze środowiska – i chcą do tego wykorzystać bakterie.
Uwierz lub nie! Są drzewa, które żywią się metalami!
Naukowcy odkryli drzewa, które żywią się metalami. Rośliny te mogą oczyszczać skażoną glebę i stać się alternatywą dla szkodliwego dla środowiska górnictwa.
Czerwona kapusta mogłaby zastąpić sztuczne barwniki spożywcze
Całkowicie naturalny niebieski pigment znajdujący się w czerwonej kapuście mógłby zastąpić sztuczny barwnik spożywczy.
Czy bańki mydlane mogą pomóc w zapylaniu roślin?
Japońskim naukowcom udało się zapylić grusze za pomocą pyłku na cienkiej warstwie bańki mydlanej. Ta alternatywna metoda, może mieć zastosowanie tam, gdzie spada liczba naturalnych zapylaczy.
W Nepalu żyje coraz więcej nosorożców. Wszystko przez pandemię!
Populacja nosorożców jednorożnych w Nepalu wzrosła do największej liczby od ponad 20 lat, częściowo z powodu przerwy w turystyce spowodowanej pandemią Covid-19, która pozwoliła na regenerację siedlisk zwierząt ‒ twierdzą ekolodzy.
Te mrówki mogą zmieniać rozmiar swojego mózgu
Indyjskie skaczące mrówki mają zdolność zmniejszania mózgu i ponownego jego wzrostu - badania Kolonia nie ginie, gdy umiera królowa, ponieważ „wybrane” robotnice kurczą mózgi i rozszerzają jajniki
Dlaczego goryle biją się w klatkę piersiową?
Widok goryla bijącego się w klatkę piersiową jest jednym z najbardziej znanych w królestwie zwierząt. Pojawiło się mnóstwo spekulacji na temat tego, dlaczego te wielkie małpy człekokształtne zachowują się w ten sposób. Czy onieśmiela rywali lub przyciąga potencjalne partnerki? Co ...
Pojawiły się mocne dowody na istnienie nowej siły natury
Od przyklejenia magnesu do drzwi lodówki po wrzucenie piłki do kosza - siły fizyczne działają w każdym momencie naszego życia. Wszystkie siły, których doświadczamy każdego dnia, można sprowadzić do zaledwie czterech kategorii: grawitacji, elektromagnetyzmu, sił słabych i silnych. Teraz ...
Światło słoneczne dezaktywuje koronawirusa 8 razy szybciej niż przewidywano
Zespół naukowców wzywa do dokładniejszych badań nad tym, jak światło słoneczne dezaktywuje SARS-CoV-2. Zdaniem badaczy istnieje rażąca rozbieżność między najnowszą teorią a wynikami eksperymentów.