Kwezal herbowy – opis, występowanie i zdjęcia. Ptak kwezal herbowy ciekawostki
Kwezal herbowy – święty ptak Majów i Azteków
Oszałamiająco piękne, połyskliwe pióra samca kwezala herbowego wystają daleko poza gniazdo, które zbudował ze swoją samicą w dziupli wydrążonej w pniu drzewa w Gwatemali. Zapierający dech w piersiach widok tego czczonego, ale zagrożonego wymarciem ptaka stał się coraz rzadszy
Zaskroniec zwyczajny – nasz pospolity wąż polski
Zaskroniec zwyczajny jest najpospolitszym wężem występującym w Polsce. Dlatego wygrzewające się w porannym słońcu zaskrońce nie powinny zdziwić osoby odwiedzające las. Jak rozpoznać zaskrońca? Czy te objęte ochroną gatunkową węże są groźne dla człowieka?
Bolą Cię plecy? Masz wiele wspólnego z szympansem
Osoby, które często cierpią na ból pleców i mają problem z wypadającym dyskiem mogą mieć więcej wspólnego z szympansami, niż osoby, które takich problemów nie mają – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma  „BMC Evolutionary Biology”
Sympatyczny jak manat
Manat (Trichechus Manaus) jest przybrzeżnym roślinożercą. Ma oblicze, które może pokochać tylko matka albo inny manat: tępa morda z nozdrzami na pękatym łbie, o połowę za małym dla tego trzymetrowego zwierzęcia. Chociaż nie należy do urodziwych, jest istotą zadziwiająco łagodną, która nie ...
Gąsienice, które jedzą plastik
Okazuje się, że w rozwiązywaniu problemu plastikowych odpadów może pomóc nam sama natura. Niedawno bowiem dokonano sensacyjnego odkrycia, które świadczy o tym, że gąsienice mola woskowego, które na co dzień zajadają się plastrami miodu, potrafią trawić również plastik!
Krokodyle też śpią połową mózgu
Drzemiące krokodyle mają oko na zagrożenie. Dosłownie, bo gady te mogą spać z jednym okiem otwartym – wynika z badań australijskich naukowców. Tym samym krokodyle dołączyły do grupy zwierząt, u których podczas snu połowa mózgu zawsze pozostaje aktywna. Pozostaje pytanie – po co?
Uwaga! W Odrze mieszkają egzotyczne krewetki
W polskich rzekach nie ma krewetek. Przynajmniej być nie powinno. A jednak, w Odrze zadomowiła się pochodzącą z południowo-wschodniej Azji krewetka Neocaridina davidi. Skąd to egzotyczne zwierzę w polskich rzekach? Najprawdopodobniej kilkanaście lat temu krewetki należące do tego gatunku ...
Kangury wyglądały jak króliki i chodziły jak ludzie
Wyglądały jak króliki i chodziły jak ludzie
Przodek kangura, który zamieszkiwał Australię 100 tys. lat temu, wyglądał jak królik, a chodził jak człowiek − wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „PLOS ONE”.
Punkowy żółw, który oddycha genitaliami
Ma zielonego irokeza, dziwaczne wypustki na brodzie i może oddychać przez genitalia. Żółw Mary Rivwer  jest jednym z najbardziej oryginalnych i również jednym z najbardziej zagrożonych stworzeń na planecie.
To będzie trudny rok dla orłów przednich
Orzeł przedni, jeden z najrzadszych gatunków ptaków w Polsce rozpoczął wysiadywanie jaj. Niestety mroźna zima spowodowała, że w tym roku prawdopodobnie mniej ptaków doczeka się potomstwa.