Czwartek 13.01.2022

Boisz się wysokich rachunków za ogrzewanie? Firma energetyczna radzi: przytulaj zwierzęta!

Brytyjski dostawca energii przeprosił za „nieprzydatne” porady wysyłane klientom, które sugerowały, że mogą przytulić się do swoich zwierząt i ćwiczyć, aby obniżyć rachunki za ogrzewanie.



fot. shutterstockfot. shutterstock

SSE, która jest własnością OVO Energy, zasugerowała 10 „prostych i opłacalnych sposobów na ogrzanie się tej zimy”. 

Jedzenie ciepłej owsianki, ćwiczenia fizyczne czy przytulanie zwierząt domowych były jednymi z zaleceń, które pomogą obniżyć rachunki za ogrzewanie. Inne sugestie zawarte w e-mailu, wysłanym do klientów SSE Energy Services, sugerowały spożywanie imbiru, sprzątanie domu, organizację rodzinnych „zawodów hula-hoop”.
OVO Energy wycofało swoje rady po fali gniewnych odpowiedzi ze strony prawodawców i działaczy.

W oświadczeniu wysłanym do CNN rzecznik OVO Energy powiedział: „Niedawno do klientów przesłano link do bloga zawierającego wskazówki dotyczące oszczędzania energii. Rozumiemy, jak trudna będzie sytuacja dla wielu naszych klientów w tym roku. Ciężko pracujemy, aby znaleźć sensowne rozwiązania, w odpowiedzi na kryzys energetyczny, i zdajemy sobie sprawę, że treść tego bloga była źle oceniana i nieprzydatna. Jest nam wstyd i szczerze przepraszamy” – dodał rzecznik.

Brytyjskie firmy i gospodarstwa domowe odnotowały w ostatnich miesiącach wzrost rachunków za energię. Według Bank of America hurtowe ceny gazu w Europie wzrosły o 400% w porównaniu z poprzednim rokiem, a ceny energii elektrycznej wzrosły o 300%. Wzrosty były spowodowane chłodami, awariami elektrowni jądrowych we Francji i ograniczonym przepływem gazu z Rosji.

Według National Energy Action, ponad 4 miliony gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii boryka się z ubóstwem energetycznym – a liczba ta może jeszcze wzrosnąć w kwietniu o 2 miliony, kiedy przewiduje się wzrost limitu cen energii.

Po przeprosinach brytyjski prawnik Darren Jones, który przewodniczy parlamentarnej komisji ds. spraw biznesowych, napisał na Twitterze: „Dobrze, cieszę się, że przeprosili. Nie jestem pewien, kto podpisał kampanię marketingową, w której ludzie powinni nosić sweter i jeść owsiankę zamiast włączać ogrzewanie, bo ich nie stać na opłacenie rachunków."
Ekologia.pl (JSz)

Bibliografia

  1. Lianne Kolirin, CNN Business; “Customers are furious after energy supplier tells customers to cuddle pets to keep warm”; cnn.com; 2022-01-13
Ocena (3.5) Oceń: