Poniedziałek 09.12.2019

Ciepłe kurtki zimowe wypełnione kwiatami

Ludzie, którzy unikają rzeczy wykonanych ze zwierząt, szybko tracą orientację, jeśli chodzi o odzież zimową. Do wyboru jest mnóstwo niewymagających okrucieństwa ubrań, ale prawie wszystkie są wykonane z tworzyw sztucznych. Niektóre mogą składać się z butelek z recyklingu lub innych przetworzonych śmieci – ale dla kogoś, kto nie chce nosić produktów pochodzenia zwierzęcego lub syntetycznych tworzyw sztucznych, wybór jest frustrująco mały. I tu z pomocą przychodzi firma Pangaia, która opracowała najbardziej poetyckie rozwiązanie: wypełnienie z kwiatów. Bo kto nie chciałby nosić parki pełnej płatków róż?

Opracowanie materiału FLWRDWN zajęło naukowcom z Pangaia ponad dziesięć latOpracowanie materiału FLWRDWN zajęło naukowcom z Pangaia ponad dziesięć lat

Opracowanie materiału FLWRDWN (wymawiane jako „rozkwitanie”) zajęło naukowcom z Pangaia ponad dziesięć lat. Zaowocowało to stworzeniem kwiatowej kurtki wykonanej z naturalnych dzikich kwiatów i biopolimeru, nasyconego aerożelem dla wzmocnienia wydajności i trwałości. Według firmy, dzięki temu kurtka jest ciepła, hipoalergiczna, oddychająca i biodegradowalna.
Aby wyprodukować materiał, firma pozyskała kwiaty od zrównoważonych dostawców, którzy przyczyniają się do odbudowy siedlisk i do ochrony motyli.

„Dzikie kwiaty, które pozyskujemy, pochodzą z obszarów, które przyczyniają się do odbudowy siedlisk, a jednocześnie pomagają zachować gatunek lokalnych motyli. Ten rodzaj rolnictwa regeneracyjnego powoduje zmniejszenie produkcji gazów cieplarnianych (12 ton CO2 na hektar materiału roślinnego). Metoda ta pomaga również chronić wody gruntowe, ponieważ nie wymaga nawadniania ”.

Kurtka nie jest w 100 proc. wolna od tworzysz sztucznych. Mimo naturalnego wypełnienia, część zewnętrzna i podszewka są wykonane odpowiednio z przetworzonego nylonu i poliestru z recyklingu.

„Wspaniale jest poddawać butelki recyklingowi i wyciągać je z oceanów, ale problem z zamianą ich w tkaniny polega na tym, że nadal wydzielają mikroplastiki w praniu” - wyjaśnia dyrektor ds. innowacji w PANGAIA, Amanda Parkes. „Dlatego staramy się unikać ich w naszych produktach, ale jest wiele rzeczy, dla których nie mamy jeszcze dobrego rozwiązania branżowego.” Na przykład wszystkie puchówki FLWRDWN są wykonane z recyklingowanego plastiku. „Jeśli używasz poliestru z recyklingu lub nylonu z recyklingu do produkcji odzieży, która nie jest często prana, np. do butów lub odzieży wierzchniej, jest to w porządku. Inaczej sprawa wygląda w przypadku koszulek i bielizny.

Można określić ogólną filozofię Pangaia jako „zaawansowany technologicznie naturalizm” i wierzyć, że przyszłość zrównoważonego przemysłu modowego polega na znajdowaniu zastosowań dla tego, co już istnieje, od płatków kwiatów po odpady rolnicze.

Pangaia dąży do osiągnięcia stuprocentowej linii ubrań pozbawionych odpadów i już współpracuje z naukowcami w celu opracowania i wykorzystania włókien biologicznych, takich jak przędza z wodorostów morskich oraz materiałów wykonanych z recyklingu tworzyw sztucznych lub odpadów odzieżowych.
Seria kurtek puchowych Flwrdwn oferuje trzy różne style, a ceny zaczynają się od 550 USD.

1. “http://flwrdwn.thepangaia.com/5/”; data dostępu: 2019-12-09