Czwartek 15.12.2016

indianarachnology.comEriovixia gryffindori, źródło: indianarachnology.com

Co ma wspólnego zamieszkujący indyjskie lasy pająk z serią książek o Harrym Potterze? Zdaniem badaczy ten niewielki owad z wyglądu przypomina Tiarę Przydziału, magiczny rekwizyt pojawiający się w serii publikacji o młodym czarodzieju.

Odkrywcy nowego gatunku pająka są fanami sagi o Harrym Potterze. Dlatego  postanowili nadać owadowi nazwę Eriovixia gryffindori na cześć fikcyjnej postaci z Harrego Pottera – Godryka Gryffindora, do którego należała Tiara Przydziału.

Pająk został odkryty w Ghatach Zachodnich, paśmie górskim w południowo-zachodnich Indiach. Ten drobny pajęczak ma długość zaledwie 7 mm, a jego dziwaczny kształt pozwala skutecznie zamaskować się wśród liści.

Eriovixia gryffindori, źródło: http://indianarachnology.com/

"Badaliśmy region, kiedy natknęliśmy się na tego niesamowitego pająka" – powiedział Javed Ahmed, jeden z odkrywców Eriovixia gryffindori. "Biorąc pod uwagę jego fizjonomię, postanowiliśmy nazwać go na cześć Tiary Przydziału".

"Ten niesamowity pająk jest dowodem na to, jak fascynujący, ale często niedoceniany jest świat bezkręgowców" – przekonują badacze na łamach czasopisma Indian Journal of arachnologia".