Czwartek 08.10.2020

Luksusowe marki modowe stawiają na „skórę” z grzybów

Cztery kultowe marki modowe nawiązały współpracę z Bolt Threads - kalifornijską firmą biotechnologiczną, która opracowuje zrównoważone materiały, w tym odnawialną wegańską skórę na bazie grzybni Bolt Thread. Cel jest jeden: uczynić modę bardziej etyczną i przyjazną dla planety.



fot. shutterstockfot. shutterstock

Firma Bolt Threads z Kalifornii właśnie połączyła siły z kultowymi markami modowymi, w tym gigantem odzieży sportowej Adidas, Kering, grupą macierzystą luksusowych marek, takich jak Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta i Balenciaga, ulubioną przez milenijczyków marką sportową Lululemon i wolną od zwierząt marką sportową. koniec marki Stella McCartney. W ramach konsorcjum w 2021 roku współpracujące domy mody wprowadzą na rynek nowe produkty, w tym Mylo, odnawialną wegańską skórę na bazie grzybni Bolt Thread.
Adidas, Kering ‒ macierzysta grupa luksusowych marek, takich jak Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta i Balenciaga ‒ marka Athleisure Lululemon i wysokiej klasy marka modowa Stella McCartney będą miały wyłączny dostęp do korzystania z wegańskiej skóry grzybowej - Mylo.

Według Bolt Threads, Mylo, wykonany z odnawialnej grzybni materiał, to zrównoważona alternatywa dla skóry – jest miękki, elastyczny i mniej szkodliwy dla planety.

Grzybnia również rośnie w mniej niż dwa tygodnie, emituje mniej gazów cieplarnianych i zużywa mniej wody i zasobów, co czyni ją o wiele bardziej przyjazną dla środowiska, niż naturalna skóra.

Przypominający miękką i giętką skórę, Mylo może być używany do zastępowania dowolnych skór syntetycznych, naturalnych lub innych tworzyw sztucznych na bazie ropy naftowej. Może przybierać dowolne wykończenie, tłoczenie lub kolory.  

„Cieszymy się, że możemy współpracować z partnerami, którzy zdają sobie sprawę, że bierzemy udział w wyścigu o opracowanie zrównoważonych rozwiązań dla konwencjonalnych technologii” ‒ powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Bolt Threads, Dan Widmaier.

Konsorcjum Mylo jest pierwszym tego rodzaju sojuszem w dziedzinie biomateriałów konsumenckich, utworzonym do tej pory z markami znanymi z wyjątkowej jakości produktów, wpływowego globalnego zasięgu i udowodnionego zaangażowania w innowacje i zrównoważony rozwój.

Według Bolt Threads, wraz ze wzrostem świadomości konsumentów w zakresie odpadów i śladu węglowego związanego z modą, coraz więcej marek poszukuje innowacyjnych materiałów ‒ które są trwałe i wolne od okrucieństwa wobec zwierząt.

Pierwsze produkty Mylo będą dostępne w sklepach i Internecie od 2021 roku.
Ekologia.pl (JS)

Bibliografia

  1. “https://www.greenqueen.com.hk/bolt-threads-unites-adidas-kering-lululemon-stella-mccartney-for-mushroom-leather-products/”; data dostępu: 2020-10-08
Ocena (5.0) Oceń:
Pasaż zakupowy